سرخط انرژی

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۶۴۸

ایسنا هند امروز (چهارشنبه) 700میلیون دلار از بدهی نفتی خود به ایران را واریز خواهد کرد. به گزارش رویترز، منابع آگاه اعلام کردند که هند در روز چهارشنبه 700میلیون دلار از بدهی نفتی 6میلیارد و 600میلیون دلاری خود به ایران را پرداخت می‌کند. این قسط 700میلیون دلاری نخستین پرداخت به ایران پس از توافق جامع در ماه ژوییه است که راه را برای لغو تحریم‌ها علیه ایران باز می‌کند.

تسنیم به گزارش پایگاه خبری تلگراف، صندوق بین‌المللی پول هشدار داد، صادر‌کنندگان نفت سال‌ها با درد حاصل از افت قیمت نفت مواجه خواهند بود و احتمالا کاهش رشد اقتصادی در این کشورها بیشتر از دوره‌های قبلی خواهد بود. صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد، کشورهایی نظیر عربستان، روسیه و برزیل احتمالا شاهد تبعات «بسیار بزرگ‌تری» از پایان یافتن دوره قیمت بالای کالاها به دلیل کاهش رشد اقتصادی چین و فزونی عرضه نفت خواهند بود.

شانا صادرات گاز به منطقه بصره عراق در صورت امضای قرارداد از طریق شبکه‌های موجود در منطقه خرمشهر و ساخت خط‌لوله ٢٥کیلومتری برای ارسال روزانه 5میلیون مترمکعب در فاز نخست امکان‌پذیر است. حسن منتظرتربتی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان اینکه برای صادرات با حجم بالاتر نیز خود را آماده کرده‌ایم، اظهار کرد: خطوط‌ لوله، طراحی شده و به محض اینکه قرارداد صادرات گاز به بصره امضا شود این آمادگی را داریم که در زمان کوتاه این پروژه را اجرا کنیم.

ایسنا وزیر انرژی اندونزی گفت: این کشور امیدوار است بازگشتش به اوپک در ماه دسامبر اندونزی را به تولید‌کنندگان اصلی نفت جهان نزدیک‌تر و وابستگی این کشور به یک گروه کوچکی از واسطه‌های تامین نفت را کاهش دهد. به گزارش رویترز، انتظار می‌رود سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت درخواست اندونزی برای عضویت مجدد در این سازمان را در نشست چهارم دسامبر بپذیرد و این کشور به تنها عضو اوپک که وارد‌کننده نفت است تبدیل شود.

تسنیم از ۲۲۶شرکت داخلی حضور یافته در نمایشگاه بین‌المللی آب امسال، ۴شرکت فعال در استفاده از فناوری نانو در صنعت آب و فاضلاب حضور دارند. یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران، روز سه‌شنبه هفتم مهرماه به کار خود پایان داد. در نمایشگاه امسال 326شرکت داخلی و خارجی حضور داشتند.

شانا معاون وزیر نفت با بیان اینکه صنعت نفت در بخش‌های فنی بیش از بخش‌های حقوقی و قراردادی توسعه داشته است، گفت: عارضه‌یابی بخش حقوقی صنعت نفت می‌تواند راهگشای توسعه انرژی در کشور باشد. رکن‌الدین جوادی صبح روز سه‌شنبه، ٧مهرماه در نشست اعضای شورای سیاست‌گذاری دومین همایش ملی حقوق انرژی گفت: قوانین حمایت از سرمایه‌گذاران باید ایجادکننده فضای امنی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باشد، حال آنکه برخی از این قوانین با افزایش بوروکراسی و ایجاد مانع، پیشبرد پروژه‌ها را با مشکل مواجه می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر