وجود 80 درصد پروژه نیمه‌تمام آب و فاضلاب

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۶۴۶

پاون

قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: همدلی و همکاری وزارت نیرو با بخش خصوصی در زمینه حمایت از صنایع داخلی و توسعه صادرات راهگشای توسعه بازار در کشور است. ستار محمودی روز سه‌شنبه در آخرین نشست تخصصی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب با عنوان «حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی کالا» که با حضور شماری از نمایندگان شرکت‌های تولیدی و صنایع و خدمات در این نمایشگاه برگزار شد با اعلام این مطلب اظهار کرد: رشد و پیشرفت در گرو مبارزه با چالش‌هاست. وی با اشاره به این مطلب که وزارت نیرو بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از نخستین وزارتخانه‌هایی بود که به تولیدات داخلی اعتماد کرد و صنایع با پشتیبایی این وزارتخانه به پیشرفت قابل توجهی رسیدند.

وی استفاده از منابع عمومی دولت و بخش خصوصی در زمینه آب را مبلغی بالغ بر 8 تا 9هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه نیاز مالی ما چیزی بیش از این مبلغ خواهد بود و این به معنای توسعه بازار است. محمودی میزان سرمایه مورد نیاز برای طرح‌های نیمه‌تمام در حوزه آب و فاضلاب را مبلغی بالغ بر 24هزار میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: در زمان حاضر حدود 80درصد پروژه‌های آب و فاضلاب، نیمه‌تمام هستند. وی گام اول توسعه بازار و برطرف شدن چالش‌ها را سرمایه دانست که وزارت نیرو باید با دستگاه‌های ذی‌ربط تمهیدات لازم را فراهم کنند. به گفته وی، تعرفه‌ها باید تا حدود قابل قبولی تغییر کند.

محمودی بخش آب را جزو برنامه‌های خاص دولت برشمرد و ادامه داد: در برنامه ششم توسعه سه موضوع: آب، محیط‌زیست و غذا، خاص تلقی شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر