گزارش جلال‌پور به رؤسای تشکل‌ها

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۶۳۷

دومین نشست روسای تشکل‌های اقتصادی وابسته به اتاق ایران با رییس و هیات‌رییسه این اتاق در محل اتاق ایران شد و رییس اتاق ایران در آن بر لزوم توجه به تربیت مدیران مجرب و کارآزموده برای فردای اقتصاد کشور تاکید کرد. در این نشست محسن جلال‌پور، گزارشی از عملکرد 3ماه گذشته این اتاق ارائه داد و گفت: هدف اتاق در دوره جدید ایجاد اتاقی شفاف و به‌روز برای همه اعضا است تا اطلاعات در کوتاه‌ترین زمان ممکن مبادله شود و همه در جریان برنامه‌های اتاق قرار بگیرند، بنابراین ایجاد اتاق مجازی یکی از برنامه‌های جدی است. جلال‌پور اضافه کرد: در بحث تبادل هیات‌های تجاری تا ماه آینده بحث مذاکرات B2B مجازی راه‌اندازی خواهد شد و فعالان اقتصادی می‌توانند با ثبت‌نام در سایت مربوطه ارتباطات خود با شرکای مورد نظر را به صورت مجازی ادامه دهند.

او تصریح کرد: در 3ماه گذشته یکی از کارهای اصلی که صورت گرفت تشکیل دبیرخانه 3 اتاق و قرار دادن مرکزیت آن در اتاق ایران بود و سبب شد که اتاق در تمام مجامع به عنوان نماینده 3اتاق سخن بگوید و در بحث‌های صنفی و تعاونی نیز امکان ارائه نظر داشته باشد. جلال‌پور توضیح داد: اکنون هیچ تصمیم‌گیری اقتصادی بدون حضور 3اتاق انجام نمی‌شود و دبیرخانه مجامع و شورای حکومتی نیز ایجاد شده و 200نماینده در شوراهای حکومتی خواهد داشت، گزارش‌دهی و گزارش‌گیری این شبکه نیز به صورت لحظه‌یی در سایت اتاق ایران انجام خواهد شد و این کار حرکت جدی برای حضور بیشتر تشکل‌هاست. جلال‌پور فعال کردن اتاق‌های مشترک را به عنوان دیگر اقدام صورت‌گرفته در اتاق برشمرد و گفت: برخی اتاق‌ها فعال شدند و در برخی اتاق‌ها باید تغییرات جدی صورت گیرد همچنین در بحث تشکل‌ها، تشکیل تشکل‌ها و کنفدراسیون‌ها به صورت جدی دنبال شده است. او اعلام کرد: بحث شورای عالی پیشکسوتان نیز ایجاد شده است، زیرا حضور پیشکسوتان در اتاق سبب انتقال تجربه‌ها خواهد شد و بحث آموزش و داوری نیز در حال دنبال شدن است. پدرام سلطانی، نایب‌رییس اتاق ایران اعلام کرد: به موجب ماده 75 قانون رفع موانع تولید، فضای خوبی در کشور ایجاد شده و آن کمیته مقررات‌زدایی است که باید تمام مقررات را با حضور نمایندگان اتاق‌ها بررسی کرده و نسبت به پیشنهاد حذف یا اصلاح آنها و تصمیم‌گیری درخصوص بخشنامه‌ها اقدام کند و این کار با جدیت در حال انجام است. او افزود: 2هزار و 150مجوز تاکنون احصا شده و اطلاعات آن در معاونت اقتصادی موجود است و باید تا دو هفته آینده با نگاه حذف حداکثری و البته با استدلال کافی پیشنهادها در این خصوص ارائه شود.

سلطانی یادآور شد: نکته مهم دیگر این است که برای تدوین برنامه اجرایی هیات رییسه بیشتر باید تقسیم کار بین تشکل‌ها و اتاق صورت گیرد و کارهایی که در ظرفیت تخصصی از عهده تشکل‌ها برمی‌آید احصا شده و تقسیم کار صورت گیرد تا کارهای تخصصی و صنفی در تشکل‌ها دنبال شود و اتاق نیز کارهای عمومی را انجام دهد زیرا هدف‌گذاری ما مبتنی‌بر «نتیجه‌محوری» است. نایب‌رییس اتاق ایران ادامه داد: رویکرد اتاق در این دوره افزایش مشارکت بانوان و جوانان در تشکل‌های اتاق و خود اتاق است و در 170تشکل موجود در کشور 30نفر از خانم‌ها در هیات‌مدیره‌ها حضور دارند و ما باید ضمن توسعه تشکلی، توسعه اجتماعی را نیز مدنظر داشته باشیم و لازم است برای حضور بیشتر بانوان فضاسازی لازم صورت گیرد و حضور جوانان نیز تقویت شود و این وظیفه ملی ما است. محمدرضا انصاری، نایب‌رییس اتاق ایران گفت: هیات‌رییسه اتاق ایران با جدیت و با انگیزه خدمت بالا در حال کار و تلاش برای بهبود شرایط اقتصادی کشور هستند. وی یادآور شد: اقتصاد ایران به طور حتم رو به توسعه خواهد رفت و ما باید مهیا و آماده برای بهره‌برداری مناسب از فضای اقتصادی پیش روی خود باشیم و در این میان بنگاه‌های اقتصادی اهمیت فراوانی دارند و باید توانمندی‌های خود را متناسب با شرایط روز افزایش دهند. هومن حاجی‌پور، معاون تشکل‌های اتاق ایران گفت: در جلسه گذشته، پیشنهادها دریافت و دسته‌بندی شد و سعی کردیم انتظارات تشکل‌های اقتصادی وابسته به اتاق را برآورد کنیم و اجرایی شدن این پیشنهادها را با دسته‌بندی به معاونت‌های مربوطه ارجاع دهیم. وی افزود: در بحث تعریف خدمات اتاق به تشکل‌های وابسته ازجمله سالن جلسات با همت هیات رییسه آیین‌نامه مشخصی تدوین شد و استفاده از سالن‌هایی با ظرفیت 30نفر تا 5بار در سال، سالن‌های با ظرفیت 80 تا 100نفر، 2بار در سال و سالن‌هایی با ظرفیت 300نفر، یک‌بار در سال در اختیار تشکل‌ها قرار داده می‌شود و خدمات داوری و حقوقی نیز به تشکل‌ها ارائه خواهد شد. حاجی‌پور اعلام کرد: در مورد تشکل‌های بالادستی ماموریت جدی اتاق این است که آنها را به صورت دسته‌بندی شده با مدل مفهومی تبیین شده، ایجاد کند و این امر به طور جدی در دستورکار است و فدراسیون صادرات انرژی، فدراسیون اقتصاد سلامت، ایجاد فدراسیون آب، برق، حمل و نقل، واردات و... که رابط تشکل‌های اقتصادی با ارکان خواهند بود، انجام شده است و بی‌شک ادامه این روند نیاز به همکاری همه تشکل‌ها دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر