اخبار

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۶۳۴

دلار گران شد

صرافان بازار ارز و سکه نرخ هر دلار امریکا را در روز سه‌شنبه با 33تومان افزایش نسبت به دوشنبه سه‌هزار و 425تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را با 1500تومان کاهش 918هزار تومان تعیین کردند. هر یورو در بازار آزاد با 20تومان افت سه هزار و 839تومان و هر پوند نیز با 20تومان رشد 5هزار و250تومان قیمت خورد. البته نرخ‌های اعلام شده برای دلار و یورو مربوط به سامانه سنا (بانک مرکزی) و براساس مبنای نرخ میانگین موزون خریدوفروش ارز است اما قیمت درج شده دلار و یورو روی سامانه‌های اعلام ارز به‌ترتیب سه هزار و 425تومان و سه هزار و910تومان است. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم هر کدام با 1500تومان افت 918هزار تومان تعیین قیمت شدند. نرخ هر نیم سکه بهار آزادی با دو هزار تومان افت قیمت 466هزار تومان و هر ربع سکه نیز با دو هزار تومان کاهش 256هزار تومان فروخته شد. هر سکه یک گرمی نیز با یک‌هزار تومان کاهش 170هزار تومان و هر گرم طلای 18عیار نیز 94هزار و 100تومان خریدوفروش شد. هر اونس طلا نیز 1128دلار قیمت‌گذاری شد.


سقف تضمین سپرده صندوق ضمانت تعیین شد

سقف تضمین برای هر سپرده‌گذار در هر یک از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی در صندوق ضمانت سپرده‌ها برای سال‌های1393 و 1394 به میزان یک‌میلیارد ریال تعیین شد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، این بانک در بخشنامه‌یی به شبکه بانکی مصوبه هیات وزیران درخصوص‌ سقف تضمین سپرده صندوق ضمانت را به شرح زیر اعلام کرد:

1- سقف تضمین برای هر سپرده‌گذار در هر یک از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی در صندوق ضمانت سپرده‌ها برای سال‌های1393 و 1394 مبلغ یک‌میلیارد ریال تعیین می‌شود.

2- استفاده بانک‌ها و موسسات اعتباری از ظرفیت‌های قانونی صندوق ضمانت سپرده‌ها منوط به پرداخت کامل حق عضویت مقرر در مهلت‌های تعیین شده توسط صندوق است.

3- تشخیص موارد و مصادیق سپرده نزد بانک‌ها و موسسات اعتباری با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. همچنین بانک مرکزی در این بخشنامه با تاکید بر حسن اجرای ضوابط جاری و نظارت کافی در این خصوص، آورده است: براساس مفاد «آیین‌نامه میزان و نحوه دریافت حق عضویت در صندوق ضمانت سپرده‌ها»، مصوب هیات وزیران، تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی موظفند در زمینه ارائه اطلاعات و آمار درخواستی صندوق ضمانت سپرده‌ها و پرداخت به‌موقع حق‌ عضویت‌ها به آن صندوق، همکاری لازم را معمول دارند.


تسری قوانین بانکی

به صندوق‌های قرض‌الحسنه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان، ماده41 قانون پولی و بانکی کشور را اصلاح کردند و بر این اساس قوانین بانکی را به صندوق‌های قرض‌الحسنه و موسسات اعتباری تسری دادند. به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه‌شنبه و در جریان بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده41 قانون پولی و بانکی کشور، جهت تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح ماده واحده این طرح با 153رای موافق، 2رای مخالف و 2رای ممتنع از مجموع 208نماینده حاضر در صحن، موافقت کردند.


توزیع اسکناس نو در شعب منتخب بانک ملت

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ۷شعبه بانک ملت را برای توزیع اسکناس نو به‌مناسبت عید سعید غدیرخم انتخاب کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، شعب منتخب این بانک تا روز ۹مهرماه سال‌جاری از ساعت8:30صبح تا ۱۲ظهر نسبت به توزیع اسکناس نو اقدام خواهند کرد.

براساس این گزارش، شعب چهارراه استانبول، جیحون، چهارراه ولیعصر، پونک، فلکه دوم صادقیه، بازار تجریش و باقرشهر بانک ملت برای فروش اسکناس نو به مشتریان انتخاب شده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر