روز متفاوت شاخص‌ها در وال استریت

۱۳۹۴/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۴۳۷


گروه جهان شاخص‌های سهام در وال استریت در آخرین روز هفته روز متفاوتی را تحت تاثیر عوامل مختلف پشت سر گذاشتند درحالی که داوجونز روز خوبی را در اثر افزایش ارزش سهام نایکی تجربه کرد، استاندارد‌اندپورز در اثر تنزل سهام بیوتک روز بسیار بدی را سپری کرد.

به گزارش رویترز، بازار روز را خوب شروع کرد. این شروع خوب در وهله اول به دلیل سخنان خانم یلن بود که روز پنج‌شنبه اعلام کرد، او و بقیه سیاست‌گذاران بانک مرکزی امریکا انتظار ندارند که آشفتگی بازارهای مالی جهان روی سیاست‌های بانک مرکزی امریکا تاثیر بگذارد. این سخنان خانم یلن خیال بازار را در مورد سلامت اقتصاد امریکا آسوده کرد. علاوه بر این خانم یلن گفت که بانک مرکزی تا آخر امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

اما بازار از سوی دیگر در چند روز اخیر اخباری دریافت کرده که برای فعالیت برخی از شرکت‌ها نامناسب یا اخبار بدی بودند. ازجمله این خبرها سخن هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات‌ها بود که اعلام کرد از افزایش قیمت برخی داروهای خاص جلوگیری خواهد کرد. از آن روز به بعد سهام شرکت‌های بیوتک درحال کاهش هستند. به این ترتیب، شاخص سهام داوجونز 113واحد به دست آورد و با 7/0درصد ترقی در جدول به واحد 16314.67 رسید. داوجونز با این برد وارد قلمرو مثبت شد این درحالی است که ضررهای روزهای اخیر باعث لغزش داوجونز به محدوده منفی شاخص شده بود. استاندارد‌اند پورز 9/0 واحد از دست داد و با 05/0درصد تنزل در جدول به واحد 1931.34 رسید. شاخص سهام تکنولوژی نزدک نیز با از دست دادن نزدیک به 50 واحد با یک دهم درصد تنزل به واحد 4686.50 رسید. رای هفته نیز داوجونز 4/0درصد از دست داد. استاندارد‌اند پورز 1.4درصد از دست داد و نزدک دفاتر خود را با 2.9درصد ضرر بست. وال استریت در هفته آینده منتظر یک خبر مهم از جانب شرکت‌های فعال در امریکا و در سطح جهان است. تحلیلگران می‌گویند از آنجا که تعداد پرو‍ژه‌هایی که شرکت‌ها انجام داده‌اند در سه ماهه سوم سال کاهش یافته است خیلی نمی‌توان امید داشت غیر از اینکه کند شدن سرعت رشد اقتصاد چین نیز مزید بر علت شده است. به همین دلیل اجزای استاندارد‌اندپورز به دلیل کاهش قیمت نفت دلار قوی و نیز بحران اقتصاد چین کاهش 3.9درصدی در درآمد خود را انتظار می‌کشند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر