استخدام نیرو در کمیته انتخاباتی «جو بایدن»

۱۳۹۴/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۴۳۶

گروه جهان

گروهی از طرفداران جو بایدن به دنبال آن هستند تا برای نخستین حرکت جهت ورود او به کاخ سفید در سال2016 افرادی را برای کمیته انتخابات در ایالات مهم امریکا استخدام کنند.

به گزارش رویترز، کمیته اقدام سیاسی حمایت از معاون رییس‌جمهور اعلام کرد که 11 ایالت در امریکا براساس سند انتخاباتی کاندیداتوری بایدن به دنبال جذب نیرو هستند. براساس این سند هنوز مشخص نیست که چند نفر در هر ایالت برای کار در کمیته انتخاباتی استخدام خواهند شد.

اگرچه تعداد افراد به کار گرفته شده در این کمیته‌ها هنوز مشخص نیست اما توجه به این نکته که حضور بایدن جدی‌تر از قبل شده به‌شدت حائز اهمیت است. در صورتی که بایدن وارد کارزار انتخابات شود در این صورت رقیبی جدی برای وزیر سابق امور خارجه امریکا یعنی هیلاری کلینتون و ورمونت برنی ساندرز سناتور دموکرات‌ها خواهد شد.

گسترش اینچنینی درکمیته انتخابات همچنین نشانگر آن است که بایدن از مدت‌ها قبل برای ورود به چنین کارزاری خودش را آماده کرده بود. براساس سند انتخاباتی بایدن، پرداخت حقوق به کارکنان کمیته انتخاباتی بلافاصله پس از شروع رسمی کار صورت خواهد گرفت. این فعالیت تا همین اواخر تنها شامل ایالت‌هایی چون ایووا، نیوهمپشایر، کارولینای جنوبی و نوادا شده بود. در این ایالت‌ها ده‌ها کارمند برای کاندیداتوری بایدن فعالیت می‌کردند.

جو بایدن 72ساله که هنوز با مرگ پسرش درگیر است پیش از این اعلام کرده بود که هنوز برای ورود به رقابت‌های انتخاباتی سال2016 مطمئن نیست. با این حال او نشست‌های خصوصی با سناتورهای مطرح دموکرات همچون الیزابت وارن از ماساچوست ملاقات کرده است.

برخی از حامیان بایدن امیدوار هستند که او ذهن خودش را برای مناظره بزرگ دموکرات‌ها که قرار است در تاریخ 13 اکتبر از شبکه سی‌ان‌ان پخش شود، آماده کند. هنوز مشخص نیست که بایدن چه میزان کارمند برای انتخابات استخدام خواهد کرد اما تخمین زده می‌شود که او بین 2.5 تا 3میلیون دلار تاکنون برای حضور در این ایالت‌ها هزینه کرده باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر