تعریف درستی از تهیه‌کننده موسیقی نداریم

۱۳۹۴/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۳۹۷

تهیه‌کننده برتر موسیقی در سال ۲۰۱۵ که توسط همایش «ومکس» معرفی شده درباره جایگاه جهانی موسیقی ایران همچنین وظایف تهیه‌کنندگی در عرصه موسیقی توضیحاتی ارایه داد.

رامین صدیقی، مدیر موسسه تولید آثار موسیقایی «هرمس» درباره نحوه این انتخاب جهانی توضیح داد: انتخاب من به عنوان تهیه‌کننده برتر سال ۲۰۱۵ که در بسیاری از رسانه‌های کشورمان به اشتباه به عنوان بهترین ناشر آمده جدا از اینکه برای من افتخار بسیار بزرگی است و طبیعتا من از دریافت این عنوان خوشحال هستم اما به خودی خود می‌تواند نگاه‌های بیرون از ایران را به سمت موسیقی در ایران معطوف و جدی‌تر کند و به نظرم مهم‌ترین دستاورد دریافت چنین جوایزی می‌تواند گامی در جهت دیده شده موسیقی کشورمان در دنیا باشد.

وی ادامه داد: من اصولا به ماجرای تهیه‌کنندگی به مثابه یک بنگاه اقتصادی نگاه نمی‌کنم و اعتقاد دارم دریافت این جایزه شاید به موسیقی ما این کمک را کند تا از ماجرای تهیه‌کنندگی تعریف شفاف‌تری داشته باشیم. همه می‌دانند در این مدت با چه خون دلی موفق به زنده نگه داشتن نام موسسه «هرمس» شده‌ام. پس باید به این باور برسیم تهیه‌کنندگی هم‌اکنون در حوزه‌های استاندارد بین‌المللی فقط پول نیست بلکه در این سال‌ها این شناخت کافی از دنیای موسیقی و مدیریت هنری خلاقانه است که یک تهیه‌کننده را به اهداف عالی‌تری راهنمایی می‌کند.

وی تاکید کرد: تهیه‌کننده موسیقی به اعتقاد من ویراستار کار هنری است. تهیه‌کننده از نظر من فردی است که باید قابلیت خوانش پارتیتورهای اثری که می‌خواهد آن را به تولید برساند، داشته باشد و از زاویه‌های خارج از نگاه هنرمند به اثر نگاه کند. او می‌تواند فارغ از هرگونه دخالتی زاویه‌های دیگری را برای هنرمند باز کند تا او در خلق اثر موسیقایی خود به بهترین شکل ممکن عمل کند. متاسفانه خیلی‌ها در کشورمان نمی‌دانند تهیه‌کنندگی موسیقی چه تعریفی دارد حتی بسیاری از هنرمندان نیز این ضرورت را احساس نکردند که تهیه‌کننده فقط کسی نیست که پول دارد و به گمان اینکه فلان فرد در اثرش سرمایه‌گذاری کرد همان فرد نیز می‌تواند در قامت تهیه‌کننده اثر معرفی شود. ما باید به این نکته واقف باشیم که تهیه‌کننده سلطه‌گر نیست بلکه می‌تواند بخش خلاقیت هنری تولید یک اثر موسیقایی را به سمت و سوی یک سازمان منسجم و شکل گرفته پیش ببرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر