کوتاه از تجارت

۱۳۹۴/۰۷/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۳۷۶

اعلام اسامی واردکنندگان متخلف

در استفاده از ارز مبادله‌ای

مهر| سازمان توسعه تجارت در نامه‌یی به گمرک خواستار اعلام تخلف واردکنندگان در استفاده از ارز مبادله‌یی و ذکر مشخصات کالا و واردکنندگان به این سازمان شد. در پی نامه دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران، گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه‌یی به تمام گمرکات اجرایی کشور، خواستار این شد که چنانچه مواردی از تخلف واردکنندگان در استفاده از ارز مبادله‌یی که مغایر با تعرفه‌های اعلامی و ارز تخصصی در طول سال گذشته انجام و ثبت شده است، با ذکر مشخصات دقیق کالا و واردکننده به قید فوریت به این مرکز گزارش شود.


حذف نمایشگاه صنعت ساختمان از تقویم نمایشگاهی

سازمان توسعه تجارت| نمایشگاه صنعت ساختمان از سال آینده از برنامه نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران حذف می‌شود. تخصصی شدن‌ نمایشگاه صنعت ساختمان بنا به پیشنهاد سازمان توسعه تجارت و موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت و در راستای حرفه‌یی‌گرایی و استفاده از ظرفیت تمام بنگاه‌های ذی‌ربط اتخاذ شده است. بر اساس این گزارش واحدهای تولیدی و صادراتی و دست‌اندرکاران صنعت ساختمان می‌توانند در نمایشگاه‌های بین‌المللی با موضوعات تخصصی مانند در و پنجره، حمام و سونا، کاشی و سرامیک، تاسیسات و آسانسور و... حضور یابند.


رشد 6 درصدی صادرات از گمرک قشم

حسین سعیدی مدیرکل گمرک قشم گفت: نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته واردات کالا به این گمرک حدود 2/3برابر و صادرات نزدیک به 6درصد افزایش یافت. سعیدی میزان واردات قطعی گمرک قشم در مدت یاد شده را حدود 120میلیون دلار عنوان کرد و افزود: در 6ماهه نخست امسال 26هزار و 300تن کالا به این گمرک وارد شد که از نظر وزن شاهد افزایش حدود 2برابری واردات هستیم.


افت ۱۲میلیارد دلاری تجارت ایران و چین

تسنیم| مبادلات تجاری ایران و چین در ۸ماهه نخست سال جاری میلادی با افت ۳۴درصدی برابر با ۱۲میلیارد دلار مواجه شد و به ۲۴میلیارد دلار رسید. گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در 8ماهه نخست سال جاری میلادی با کاهش قابل توجه 34درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. مبادلات ایران و چین در ماه‌های ژانویه تا آگوست سال 2014 میلادی بالغ بر 36میلیارد دلار گزارش شده بود اما این رقم در مدت مشابه سال جاری با کاهش 12میلیارد دلاری به 24میلیارد دلار رسیده است. بر‌خلاف سال‌های گذشته که همواره تراز تجاری 2کشور به ‌نفع ایران بود، در 8ماهه نخست امسال تراز تجاری ایران با این کشور منفی شده است. صادرات چین به ایران در این دوره حدود 400میلیون دلار از میزان واردات این کشور از ایران بیشتر بوده است. واردات چین از ایران در 8ماهه نخست سال جاری میلادی به 8/11میلیارد دلار رسیده که این رقم با افت 40درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. چین در ماه‌های ژانویه تا آگوست 2014 بالغ بر 6/19میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر