کوتاه از دنیای فناوری

۱۳۹۳/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۳۵

در نخستین نمایشگاه امنیت سایبری ایران که قرار است از پنجم تا هشتم مهر در سالن حجاب تهران برگزار شود بیش از 30 شرکت‌ فعال حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا)، دستاوردها و خدمات خود را به معرض نمایش می‌گذارند. به گفته بهناز آریا، رییس کمیسیون افتای سازمان نصر تهران، این کارگاه‌های آموزشی با هدف افزایش آگاهی صنف نسبت به بحث امنیت اطلاعات و ارایه بعد علمی نمایشگاه برگزار می‌شود.

غلامرضا شیدایی، عضو هیات‌مدیره شرکت مخابرات استان تهران گفت: امسال ۳۱۰ میلیارد تومان برای توسعه دیتا و شبکه سرمایه‌گذاری می‌کنیم و ظرفیت را از ۴۰۰ به ۶۰۰ گیگابیت بر ثانیه می‌رسانیم. گفته می‌شود؛ مخابرات تهران در سال 92، 247 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش دیتا و شبکه داشته که برابر 68 درصد رشد نسبت به سال 91 است. با این سرمایه‌گذاری در طول یک‌سال اخیر بیش از مجموع 10 سال گذشته پهنای باند اینترنت این شرکت افزایش داشته است.

علی‌اصغر انصاری، معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات گفت: امکانات استان قم را که ظرفیت ارایه خدمات محتوایی مناسب دارد، تکمیل و آن را به عنوان الگویی برای کل کشور معرفی می‌کنیم. وی با اشاره به اینکه ضوابط فنی اجرایی دولت الکترونیکی تصویب و ابلاغ شد، اظهارکرد: روند اتصال مردم، کسب‌و‌کارها و دستگاه‌های دولتی به شبکه ملی اطلاعات رو به رشد است.

جلسه مشترک وزیر ارتباطات با شرکت‌های ارایه‌کننده خدمات اینترنتی و اپراتورهای ثابت و سیار با تاکید بر کاهش قیمت اینترنت برگزار شد. در این جلسه که مدیران شرکت‌های انتقال‌ داده‌ها (PAP) و اپراتورهای ارتباطات ثابت و سیار حضور داشتند، موضوع «توسعه خدمات محتوایی و حمایت از تولید محتوا درداخل کشور» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین موضوع کاهش قیمت اینترنت براساس تولید محتوای داخلی نیز در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

کمپانی ال جی به اتهام واردکردن خسارت مالی به محصولات موجود در غرفه شرکت سامسونگ در نمایشگاه ایفای برلین به دادگاه احضار شد. گفته می‌شود؛ در این نمایشگاه، ال جی به تخریب محصولات جدید غرفه سامسونگ پرداخته که این موضوع از دید دوربین‌های نصب شده درغرفه سامسونگ دور نمانده.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر