همراهان خوش صدا

۱۳۹۳/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۳۴

شقایق محبوبی| امروزه پخش‌کننده‌های موسیقی دیجیتال که به MP4 Player معروف هستند، بسیار عمومی و فراگیر شده‌اند، به‌طوری‌که نسل قدیم پخش‌کننده‌های موسیقی(واکمن) دیگر منقرض شده‌اند. این پخش‌کننده‌ها اغلب انواع مختلفی از فرمت‌های صوتی و حتی فرمت‌های تصویری و ویدیویی را نیز پخش کرده و نمایش می‌دهند. قطعا آنها چیزی بیش از ‌ام‌پی‌‌تری پلیر هستند، شاید بهتر باشد آنها را پخش‌کننده‌های رسانه‌یی قابل حمل (Portable Media Player) یا PMP بنامیم چراکه آنها غالبا تصویر، ویدیو و نوشته‌ها را نمایش می‌دهند و معمولا به رادیو FM و ضبط‌کننده صدا و رادیو هم مجهزند. مضاف بر آن شبکه‌های بی‌سیم (Wireless) نیز به PMP‌ها راه پیدا کرده‌اند.

نوع حافظه: همه MP4 Playerهای بازار از یکی از دو نوع حافظه برخوردار هستند: فلش یا هارد درایو(دیسک سخت). پخش‌کننده‌های نوع فلش معمولا ظرفیت ذخیره کمتری نسبت به نوع سخت دیسکی دارند، اما در عوض کوچک‌تر و سبک‌تر هستند و در مقابل ضربه و شوک هم مقاوم‌ترند. خیلی از پخش‌کننده‌های سخت دیسکی در صورت وارد آمدن ضربه، سقوط از ارتفاع یا حتی با تکان‌های در حین دویدن خراب شده و از کار می‌افتند. اگر کلکسیون موسیقی‌تان زیاد بزرگ نیست و پخش ویدیو هم زیاد برایتان حیاتی نیست، بهتر است از فلش‌پلیرها استفاده کنید.

ظرفیت حافظه: اغلب فلش‌پلیرها بین یک تا هشت گیگا بایت ظرفیت دارند. در بین پلیرهای دارای دیسک سخت، بیشترین ظرفیت از آن iPod با ظرفیت 80 گیگابایت است که اغلب مردم به همه این مقدار ظرفیت نیاز ندارند. عمر متوسط قابل پیش‌بینی پخش‌کننده‌های موسیقی شبیه تلفن‌های همراه است و باید خیلی خشنود باشیم، اگر آنها سه سال برایمان کار کنند.

Wi-Fi: سرویس Wi-Fi کم‌کم دارد در بازارMP3 و MP4 پلیرها جا باز می‌کند، اما تولید‌کنندگان هنوز چندان به آن اهمیت نمی‌دهند. شما هم اگر برای‌تان مهم است که با دیگران در ارتباط باشید و بتوانید به جست‌وجوی موزیک مورد علاقه‌تان بپردازید، بد نیست به این ویژگی دستگاهی که مدنظر دارید توجه کنید.

رفع خودکار خش و اختلال: علاوه بر نکات فوق، یکی از ویژگی‌های جالب در برخی پخش‌کننده‌های موسیقی امروزی، قابلیت از بین بردن خودکار خش و اختلال در موسیقی و صوت است. هدفون‌های پخش‌کننده برخی برندها، مدار‌های فعال از بین برنده پارازیت دارند و هدفون‌های آن نیروی مورد نیاز را از باتری خود دستگاه تامین می‌کند.

خدمات موزیک آنلاین: برخی پلیرهای موجود در بازار، همراه با سرویس خرید آنلاین موسیقی ارایه می‌شوند. اگر مایل به خرید آنلاین موسیقی هستید و با سرویس خاصی خو گرفته‌اید، باید قبل از خرید پخش‌کننده موسیقیتان، ببینید که آیا با آن سرویس خرید آنلاین، هماهنگی دارد یا خیر؟

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر