اقتصاد همسایه

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۲۵۸

آغاز بازداشت فروشندگان سلاح پلاستیکی در کابل

پلیس کابل اعلام کرد: مغازه‌دارانی که در روزهای عید قربان مواد منفجره یا سلاح پلاستیکی بفروشند و سبب اخلال امنیت و ذهنیت مردم می‌شوند، بازداشت خواهند شد. به گزارش سلام وطندار، جنرال عبدالرحمان رحیمی، فرمانده پلیس کابل همچنین از خانواده‌ها خواسته تا کودکان‌شان را از خریداری این وسایل منع کنند. به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر آسیب دیدن صد‌ها کودک در اثر بازی با اسلحه پلاستیکی در عید فطر، وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که پس از این فروش اسلحه پلاستیکی در این کشور ممنوع است. وزارت کشور گفته بود که قرار است با همکاری وزارت تجارت و اتاق تجارت و صنایع پس از این جلو ورود اسلحه‌ پلاستیکی و دیگر اسباب‌بازی‌های خطرناک به کشور گرفته شود.

رشد طبقه متوسط در ترکیه

براساس ارقام منتشرشده ازسوی اداره امار ترکیه درحالی که در سال۲۰۱۴ درآمد لایه ۲۰درصدی ثروتمندان در ساختار اجتماعی ترکیه کاهش داشته است، درمقابل درآمد بخش فقیر ۲۰درصدی کشور افزایش نشان می‌دهد. به گزارش شبکه تی‌ارتی ترکیه، براساس این آمار در سال گذشته درآمد سرانه هر فرد در خانوار در ترکیه با 9.8درصد افزایش به میانگین ۱۴هزارو۵۵۳ لیره ترک رسیده که این امر نشان‌دهنده تقویت اقتصادی طبقه متوسط در ترکیه است.

آغاز پروژه‌های ساختمانی در افغانستان

رییس‌جمهور افغانستان جوانان را به بردباری فرا خوانده و گفته به زودی کار پروژه‌های ساختمانی شروع می‌شود و با آغاز کار پروژه‌ها، مشکلات بیکاری حل شده و شمار زیادی از جوانان صاحب کار خواهند شد. به گزارش روزنامه اقتصادی ودصم، شماری از فعالان مدنی از حکومت خواسته‌اند که زمینه کار برای جوانان را فراهم کند تا از فرار جوانان از کشور جلوگیری شود. بیکاری‌ها، مهاجرت‌های غیرقانونی و ناامنی‌های روزافزون، صلح را درکشور به طنزی تلخ تبدیل کرده است.

ضرر 5 میلیارد دلاری تروریسم به اقتصاد پاکستان

قائم‌مقام وزارت اقتصادی و امور دارایی پاکستان گفته حملات تروریستی طالبان خسارت فراوانی به وضعیت اقتصادی این کشور وارد کرده و باعث شده تا سالانه پنج میلیارد دلار به بخش سرمایه‌گذاری در پاکستان خسارت وارد شود. به گزارش اکسپرس تریبیون پاکستان، وقار مسعود گفته پاکستان در گذشته میزبان حداقل 5 تا 7میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی بود اما امروز این کشور حتی از دومیلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیز محروم مانده است. این مقام ارشد وزارت اقتصادی و امور دارایی پاکستان تاکید کرده که هزینه‌های امنیتی و طرح‌های میلیاردی ارتش ازجمله دلایل اوضاع نامطلوب اقتصاد پاکستان محسوب می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر