روندها

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۲۵۷

وال استریت برد اما نامطمئن و پر نوسان بود

گروه جهان شاخص‌های سهام در وال استریت نخستین روز هفته با کمک رونق سهام تکنولوژی و نیز سهام مالی افزایش داشتند اما ضرر شرکت‌های بیوتک، برد شاخص‌ها را محدود کرد.

به گزارش رویترز، سهام شرکت‌ها و بخش‌های مالی پس از آنکه در هفته قبل، بانک مرکزی امریکا تصمیم گرفت که نرخ بهره را تغییر ندهد، ضرر کرد برای اینکه این سهام از افزایش نرخ بهره سود می‌بردند اما در روز دوشنبه توانست خود را پیدا و اندکی ترقی کند.

از طرف دیگر این خبر که اپل قرار است خودرو الکتریکی طراحی شده خود را به عنوان پروژه تعهد شده، بسازد و تا سال 2019 روانه بازار کند سبب افزایش ارزش سهام اپل در بازار شد. اما سهام بیوتک پس از آنکه هیلاری کلینتون اعلام کرد که طرحی برای متوقف کردن افزایش قیمت برای داروهای خاص دارد این اعلام باعث تنزل کاهش بیوتک در وال استریت شد.

به طور کلی وال استریت روز پرنوسانی را پشت سر گذاشت. به این ترتیب شاخص سهام داوجونز 125واحد به دست آورد و با 77/0درصد ترقی به واحد 16510.19 رسید. شاخص سهام استاندارد‌اندپورز اندکی بیشتر از 8 واحد به دست آورد و با 56/0درصد ترقی به واحد 1966.97 رسید. شاخص سهام تکنولوژی نزدک نیز با به دست آوردن نزدیک به 2 واحد 4/0درصد به دست آورد و به واحد 4828.96 رسید.

اما در اروپا شاخص‌های سهام به دلیل رسوایی فولکس واگن و نیز تنزل سهام بخش معدن به دلیل کاهش قیمت مس تنزل یافت. فعالان بازار می‌ترسند که کاهش تقاضای چین بر قیمت مس بیش از این تاثیر بگذارد. علاوه بر این ارزش دلار نیز روز سه‌شنبه در اروپا به بالاترین حد خود در دو هفته اخیر رسید.

کارشناسان می‌گویند که اگر کارخانه‌های چینی شرایطی بهتر از دیروز داشته باشند ما هم رونقی در سهام بخش معدن در روزهای آینده خواهیم داد اما هنوز چشم‌انداز میان‌مدت بازار مخدوش خواهد ماند. به این ترتیب شاخص 300 FTSE اروپا 2. 6 درصد از دست داد اما در چین شاخص شانگهای و نیز شنزن 9/0درصد ترقی کردند. بازار سهام ژاپن روز سه‌شنبه را نیز در تعطیلی به سر برد.

در بازار معاملات ارزی یورو 2/0درصد از دست داد و هر یورو به ازای 1.1155 دلار معامله شد. اما ارزش دلار در برابر ین در میزان هر دلار 119.96ین متوقف شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر