بازار خودرو

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۲۴۳

برنامه استراتژیک دولت برای صنعت خودرو

ایسنا معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت خودرو برای توسعه خود در شرایط پساتحریم براساس قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تولیدی خود برنامه‌ریزی ویژه‌یی دارد. محسن صالحی‌نیا با اشاره به اهداف استراتژی تولید خودرو در سند چشم‌انداز گفت: صنعت خودرو ما درحال حاضر در رتبه شانزدهم جهان قرار دارد و براساس اهداف استراتژیک تولید خودرو رتبه یازدهم جایگاهی است که ما برای این صنعت تا سال 1404 در نظر داریم. وی در ادامه گفت: با توجه به علاقه‌مندی بسیار زیادی که شرکت‌های بین‌المللی ازجمله شرکت‌های اروپایی دارند و اعلام آمادگی آنها برای حضور در ایران شرایط برای همکاری در قالب عقد قراردادهای حداقل میان‌مدت و پس از آن بلندمدت با استفاده از ظرفیت‌های قطعه‌سازان داخلی فراهم شده است. صالحی‌نیا قیمت خودرو را تابع مجموعه‌یی از عوامل و ملزومات مصرفی دانست و گفت: هزینه‌هایی ازجمله تامین مواد اولیه و تامین نیروی انسانی ازجمله عوامل تولیدی هستند که در قیمت صنایع موثرند و هیچ بنگاه تولیدی خودروها نمی‌تواند خارج از قواعد و ضوابطی که در سایر محصولات تولیدی اتفاق می‌افتد، وجود داشته باشد.

تولید پراید فعلا متوقف نمی‌شود

فارس مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: توقف تولید پراید فعلا در برنامه‌های ما نیست ولی خودرو ساینا با طراحی کاملا ایرانی در راه است. مهدی جمالی در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید ساندرو در پاسخ به اینکه با توجه به برنامه‌ریزی انجام ‌شده برای تنوع تولید محصولات سایپا، آیا برنامه‌یی برای توقف خط تولید پراید دارید، اظهار کرد: توقف تولید پراید فعلا جزو برنامه‌های ما نیست و این خودرو دارای بازار مخصوص خود در داخل و بازارهای صادراتی است. وی تصریح کرد: محصولات جدیدی را تا پایان ماه آینده رونمایی خواهیم کرد و علاوه بر این طی یک تا 3سال آینده هر سال 2محصول جدید را ارائه می‌کنیم. مدیرعامل سایپا در مورد طرح جدید سایپا برای فروش خودرو اظهار کرد: استقبال خوبی از این طرح شده به طوری‌ که این استقبال خارج از انتظار ما بوده است. جمالی همچنین با تاکید بر لزوم بازخوانی روش‌های فروش، تولید، مهندسی مالی، مشارکت خارجی و برنامه‌های شرکت‌های خودروساز در این زمینه اظهار کرد: در دوره‌های گذشته به ‌دلیل تحریم‌ها همچنین به‌ دلیل مدیریت ما، اتفاقاتی در صنعت خودرو رخ داد که امیدواریم بتوانیم با اصلاح مدیریت و اصلاح روش‌های خود این مشکلات را برطرف کنیم.

افزایش 1000 درصدی

تعرفه خودرو

ایسنا یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تهیه طرحی دو فوریتی برای افزایش تعرفه واردات خودرو تا 1000درصد خبر داد و گفت که این طرح فردا تقدیم هیات رییسه می‌شود. نادر قاضی‌پور اظهار کرد: این طرح که در راستای حمایت از صنعت خودرو تدوین شده، افزایش تعرفه واردات خودرو تا 1000درصد و ممنوعیت واردات قطعات خارجی را پیش‌بینی کرده است. وی با بیان اینکه آسیب دیدن دو خودروساز بزرگ کشور مشکلات امنیتی را به وجود می‌آورد بر لزوم حمایت از صنعت خودرو و در عین حال تقویت کیفیت خودروهای داخلی تاکید کرد. قاضی‌پور همچنین گفت که ‌در این طرح خرید خودرو داخلی از سوی ادارات و شهرداری‌ها مورد اشاره قرار گرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر