اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۲۳۶

برگزاری همایش اقتدار

نیروهای مسلح درگرامیداشت هفته دفاع مقدس

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس همایش اقتدار نیروهای مسلح در جزیره کیش برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی و اموربین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این همایش که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس سه‌شنبه 31 شهریور با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مسوولان محلی، نظامی و انتظامی کیش برگزار شد. دکتر مونسان با تبریک فرارسیدن این هفته گفت: رزمندگان کشورمان در طول دوران هشت ساله جنگ تحمیلی تنها با یک کشور مبارزه نکردند بلکه این جنگ ایستادگی نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر همه ابرقدرت‌ها و مستکبران جهان بود. وی با بیان اینکه برخلاف جنگ‌های گذشته که در پی آن بخش‌های زیادی از کشورمان جدا شده و به دست بیگانگان افتاد، گفت: در هشت سال دفاع مقدس به مدد اتحاد و جانفشانی‌های مردان و زنان غیور این سرزمین و به پشتوانه هدایت روشنگرانه رهبرکبیر انقلاب اسلامی(ره) حتی یک وجب از خاک این مرز و بوم به دست دشمن نیفتاد. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: دشمنان با راه‌اندازی جنگ و اعمال تحریم‌ها همه توان خود را به کاربستند تا به هدف خود که در هم شکستن ایستادگی و مقاومت مردم کشورمان و نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران است، دست یابند در حالی که جنگ و تحریم‌ها فرصتی شد تا توانمندی‌های کشورمان در همه حوزه‌ها پیشرفت کرده و با رشد و بالندگی از قید بسیاری از وابستگی‌ها رها شویم. وی گفت: امروز نظامیان ما در مانورها تنها بخش کوچکی از توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارند و همه جهانیان بر سرآمدی قدرت نظامی و تجهیزاتی نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران واقف هستند. دکتر مونسان حضور سیاستمداران ایرانی در مقابل بزرگ‌ترین قدرت‌های جهان پای میز مذاکره را بیانگر جایگاه رفیع کشورمان در عرصه‌های بین‌المللی دانست و با اشاره به سخنان رییس‌جمهور در جمع نظامیان گفت: جمهوری اسلامی ایران با هیچ کشوری سرجنگ ندارد اما برای دفاع مقتدرانه از دین وکشور همیشه آماده هستیم. حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف‌پور نیز با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس از بصیرت، پارسایی و جهاد در راه خدا به عنوان سه معیار برتری در قرآن کریم یاد کرد و افزود: دوران هشت ساله دفاع مقدس بستری برای تبلور و ظهور این سه شاخصه در جوانان کشورمان بود. سرهنگ دهکی نیز در این مراسم با اشاره به اتحاد و صمیمیت موجود بین مسوولان جزیره کیش گفت: رشادت‌ها و اهداف والای رزمندگان و دوران هشت ساله دفاع مقدس باید همواره زنده نگهداشته شود و به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم فرهنگی کشور در بحث آموزش به کودکان مورد توجه قرار گیرد.

برگزاری دومین دوره مسابقات چندجانبه آفرود کشوری در ارس

به‌مناسبت عید غدیر؛ دومین دوره مسابقات چندجانبه آفرود کشوری در ارس برگزار می‌شود. به‌مناسبت عید غدیر دومین دوره مسابقات چندجانبه آفرود کشوری10مهرماه سال جاری در منطقه آزاد ارس برگزار می‌شود. به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، این مسابقه با حضور ورزشکاران حرفه‌یی این رشته در پیست پارک کوهستان ارس برگزار می‌شود. براساس اعلام هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان‌شرقی و مدیریت ورزش سازمان منطقه آزاد ارس، زمان ثبت‌نام برای شرکت در مسابقات از اول تا پنجم مهرماه سال جاری است.

نیمی از متصرفان اراضی ملی افرادی با مدرک زیر دیپلم هستند

ناصر مقدسی قائم‌مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و رییس شورای عالی جنگل در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال که در محل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری و با حضور رییس کل دادگستری مازندران، دادستان مرکز استان و دبیر شورای مذکور و سایر اعضا تشکیل شد گفت: دولت در حال بررسی لایحه‌یی است که در آن شورای حفظ حقوق بیت‌المال به عنوان نهاد قانونی اثرگذار در مسائل حقوقی پیشنهاد شده است. مقدسی در این جلسه با بیان اینکه نتایج حاصل از یک کار پژوهشی نشان می‌دهد 43درصد زمین‌خواری در کشور به صورت شبکه‌یی و باندی انجام می‌شود، افزود: نیمی از متصرفان اراضی ملی، افرادی با مدرک زیردیپلم هستند.

تقوی‌فرد رییس کل دادگستری استان مازندران و رییس جلسه نیز با اشاره به اینکه دستگاه قضا هیچ اقدامی در پدیده زمین‌خواری و دریاخواری در مازندران را قابل اغماض نمی‌داند، گفت: برخی از واگذاری‌های منابع طبیعی که از سالیان بسیار دور انجام شده و هنوز هیچ اقدامی درخصوص آنها انجام نشده را نیازمند بازنگری اعلام کرد. بابایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان منطقه ساری هم بهره‌مندی بیشتر از اعتبارات ملی را در حفظ منابع طبیعی مازندران ضروری اعلام و تصریح کرد: مازندران در حفظ منابع طبیعی فقط از یک درصد اعتبارات ملی و استانی برخوردار است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر