از زمین فوتبال تا زمین پزشکی

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۲۲۵

مدافع فرانسوی چلسی که هم تیمی‌اش دیگو کاستا را به حیله‌گری و فریبکاری متهم کرده بود خیلی سریع عذرخواهی کرد و گفت از سخنان او برداشت اشتباهی شد.

چلسی درحساس‌ترین بازی هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس موفق شد آرسنال را در استمفوردبریج با دو گل شکست دهد. این دیدار جنجالی و پرحاشیه بود. داور بازی درصحنه‌یی که دیگو کاستا مقصر اصلی بود و دو مدافع آرسنال را زد تصمیم عجیبی گرفت و به جای دادن کارت قرمز به کاستا مدافع آرسنال را از بازی اخراج کرد که این با واکنش شدید توپچی‌ها مواجه شد. زوما بعد از بازی در واکنش به حرکت کاستا گفت: نباید از این حرکت کاستا شگفت‌زده شویم، چراکه او را به خوبی می‌شناسیم. او عاشق فریبکاری است و همواره می‌خواهد که با بازیکنان حریف چنین رفتاری داشته باشد. این سخنان زوما بازتاب زیادی در رسانه‌های انگلیسی داشت و هواداران چلسی را دلخور کرد، اما او بلافاصله واکنش نشان داد و از کاستا عذرخواهی کرد و گفت: به دلیل عدم آشنایی دقیق به زبان انگلیسی از واژه‌های‌ نادرستی استفاده کرده است. اما اتحادیه فوتبال انگلیس موضوع کاستا را جدی گرفته و تحقیق خود را در این زمینه آغاز کرده است و چنانچه کاستا در بازی آرسنال مقصر شناخته شود سه جلسه از همراهی تیمش محروم خواهد شد.

جهان در شوک حرکت یک امریکایی

مارتین شکرلی، سرمایه‌دار جوان امریکایی و صاحب «تورینگ فارماسوتیکالز» یکی از کمپانی‌های بزرگ داروسازی جهان، با پرداخت مبلغ ۵۵میلیون دلار، حق تولید و امتیاز انحصاری فروش تنها داروی درمان بیماری ایدز را خریداری کرد.

وی قیمت هر کپسول ضد ایدز را یک شبه از ۱۴دلار به ۷۵۰دلار افزایش داد و اعلام کرد کمپانی او باید از فروش قرص‌ها سود ببرد و مبتلایان به ایدز چاره‌یی ندارند جز اینکه این مبلغ را بابت خرید هر عدد قرص پرداخت کنند. وی اعلام کرد مبتلایان به ایدز یا این مبلغ را بابت خرید هر عدد قرص پرداخت می‌کنند یا صبر می‌کنند تا بمیرند. چند تن از رهبران سیاسی جهان ازجمله پرزیدنت اوباما و هیلاری کلینتون نامزد انتخابات رییس‌جمهوری امریکا، مدافعان حقوق بشر، شرکت‌های دارویی و پزشکان با محکوم کردن این حرکت سودجویانه، شکرلی را قاتل بیماران ایدزی جهان معرفی کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر