بازار فلزات

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۲۰۲

کاهش 6‌ درصدی

تولید فولاد ایران

گروه صنعت و معدن| انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود از اوضاع تولید فولاد جهان اعلام کرد: ایران در ماه آگوست (مردادماه)، 1.249میلیون تن فولاد تولیدکرده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، 6.2درصد کاهش یافته است؛ این درحالی است که این رقم در ماه آگوست سال گذشته میلادی، 1.332میلیون تن بوده است.

به گزار ش «فارس»، براساس برآوردهای این سازمان جهانی، ایران به‌طور متوسط در 8 ماه نخست سال 2015، بالغ‌بر 10.894میلیون تن فولاد تولید کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال 2014، از افزایش 2.4درصدی برخوردار شده است؛ این در شرایطی است که تولید فولاد ایران در 8 ماه نخست سال گذشته، 10.637میلیون و به‌طور کلی در سال گذشته میلادی، 16.331میلیون تن برآورد شده است. به این ترتیب، ایران از نظر میزان تولید فولاد در این ماه در جایگاه سیزدهم در سطح جهان قرار گرفته است. البته آمار کاهش تولید فولاد ایران در شرایطی منتشر شده که برخی کشورها، خواستار سرمایه‌گذاری صنعت فولاد ایران شده‌اند؛ چنانچه اخیرا وزارت فولاد هند از فولادسازان داخلی درخواست کرد؛ ساخت کارخانه در ایران را به‌طور جدی مورد ملاحظه قرار دهند و به آنها اطمینان داد از همه مساعدت‌های لازم در این زمینه دریغ نخواهد کرد. «ایندین اکسپرس» در گزارشی نوشت: مقامات ارشد وزارت فولاد هند با نمایندگان هفت شرکت فولادسازی دیدار کرده و به آنها گفتند با برداشتن تحریم‌ها علیه ایران، زمان سرمایه‌گذاری در این کشور فرا رسیده است. همچنین در این نشست به تولیدکنندگان گفته شد: دولت ایران به دنبال جذب حدود 50هزار کرور روپیه سرمایه‌گذاری هندی در پروژه‌های زیرساخت شامل بنادر، راه‌آهن و بزرگراه است. به گزارش ایسنا، ایران درصدد جذب سرمایه‌گذاری هندی برای توسعه شبکه ریلی خود است و به حدود 3میلیون تن ریل فولادی برای متصل کردن همه شهرهای بزرگ، مراکز صنعتی و همچنین بنادر برای حمل‌ونقل سریع‌تر کالاهای تولیدی نیاز دارد. دولت هند از شرکت بازرگانی دولتی (اس‌تی‌سی) درخواست کرده است توافق نهایی با همتای ایرانی خود را امضا کند تا زمینه برای صادرات فولاد هندی به ایران هموار شود.

یک منبع آگاه به «ایندین اکسپرس» گفت: نمایندگان شرکت‌های فولادی اظهار کردند شرکت‌هایشان مشتاق سرمایه‌گذاری در ایران هستند که یک بازار نوظهور به شمار می‌رود و به مقدار زیادی فولاد نیاز دارد اما به لزوم تضمین تامین شدن مواد خام و فراهم شدن زمین برای فعالیتشان تاکید کردند. گفته می‌شود مقامات وزارتخانه‌های دیگر هم برای این نشست دعوت شده بودند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر