اخبار

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۱۸۷

دلار گران و سکه ارزان شد

صرافان بازار ارز و سکه نرخ هر دلار امریکا را در روز سه‌شنبه با18تومان افزایش نسبت به دوشنبه 3هزار و390 تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را با 3هزار تومان کاهش912هزار و 500 تومان تعیین کردند.

هر یورو در بازار آزاد با 21تومان افت به 3هزار و 880 تومان و هر پوند نیز با 3 تومان افت 5هزار و 277 تومان قیمت خورد.

البته نرخ‌های اعلام شده برای دلار و یورو مربوط به سامانه سنا (بانک‌مرکزی) و براساس مبنای نرخ میانگین موزون خریدوفروش ارز است اما قیمت درج شده دلار و یورو روی سامانه‌های اعلام ارز به ترتیب 3هزار و 394 تومان و 3هزار و 840 تومان است.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با یک هزار تومان افت 912هزار و 500 تومان و سکه تمام طرح قدیم 912هزار تومان تعیین قیمت شد.

نرخ هر نیم سکه بهار آزادی با یک‌هزار تومان افت قیمت 465هزار تومان و هر ربع سکه نیز با یک‌هزار تومان کاهش 255هزار تومان فروخته شد.

هر سکه یک گرمی با یک‌هزار تومان افت 170هزار تومان و هر گرم طلای 18عیار نیز93هزار و 600 تومان خریدوفروش شد.

هر اونس طلا نیز 1136دلار قیمت‌گذاری شد.

برداشت از کارت۲برابر می‌شود

مقامات بانک‌مرکزی می‌گویند: تغییر مصوبه امکان برداشت ۲۰۰هزار تومانی روزانه از کارت‌های بانکی در دستور کار است که در صورت نهایی شدن به زودی این مبلغ به ۴۰۰هزار تومان افزایش خواهد یافت.

به گزارش مهر، موضوع افزایش سقف برداشت از خودپردازهای بانکی در هر شبانه‌روز هر چند وقت یک‌بار مطرح می‌شود و هر بار بنا به دلایلی اجرای آن عملیاتی نمی‌شود. در سال‌های اخیر هم یکی از دلایل اصلی عدم افزایش سقف برداشت از خودپردازها که مسوولان بانک‌مرکزی آن را اعلام می‌کنند، میزان پول نقدی است که در اختیار سیستم بانکی بوده تا از طریق دستگاه‌های خودپرداز در اختیار مردم قرار گیرد.

در اصل بانک‌مرکزی به دلیل محدودیت‌های تامین پول نقد این سقف را تاکنون از ۲۰۰هزار تومان بالاتر نبرده اما این‌بار سخنان مسوولان بانک‌مرکزی درباره افزایش سقف برداشت از عابربانک‌ها از جنس دیگری است و آنها از احتمال افزایش سقف برداشت مبلغ دستگاه‌های خودپرداز تا ۴۰۰هزار تومان خبردادند. بر این اساس، بازار در انتظار افزایش رقم برداشت از خودپردازهاست.

حمایت بانک پاسارگاد از دانش‌آموختگان هموفیلی

بانک‌پاسارگاد در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود، همچون سال‌های گذشته اقدام به تشویق دانش‌آموختگان برتر مبتلا به بیماری هموفیلی کرد. به‌گزارش روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد، این بانک‌ در اقدامی دیگر همچون سال‌های گذشته دانش‌آموختگان برتر مبتلا به هموفیلی را در مقاطع تحصیلی ابتدایی تا دانشگاه، تشویق کرده و مورد حمایت خود قرار داد.

بر اساس این خبر در سال جاری، 492 دانش‌آموخته که متشکل از 281 نفر در مقطع ابتدایی، 60 نفر در مقطع راهنمایی، 78 نفر در مقطع دبیرستان و 73 نفر در مقطع دانشگاه هستند، مورد تشویق بانک‌‌پاسارگاد قرار گرفتند. بانک‌پاسارگاد این اقدام را از سال 1385 آغاز کرده و تاکنون 2هزار و 986 دانش‌آموخته مبتلا به هموفیلی را تشویق و مبالغی به حساب این عزیزان واریز کرده است. گفتنی است، بانک‌پاسارگاد در جهت ایفای رسالت‌های اجتماعی خود، اقدامات انسان‌دوستانه‌ بسیاری مانند کمک به آزادی زندانیان با جرایم غیرعمد، کمک به زلزله‌زدگان، کمک به ایتام و روشندلان، اهدای خون توسط سرمایه‌انسانی بانک، کمک به بنیادهای خیریه و... را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

راه‌اندازی پایگاه‌های شبانه‌روزی خودپرداز بانک ملت

سه پایگاه شبانه‌روزی خودپرداز بانک ملت در شهر بوشهر استان بوشهر و شهرستان لردگان استان چهارمحال‌و‌بختیاری به مرحله بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، پایگاه‌های شبانه‌روزی در مناطق پرتردد شهر قرار گرفته که با راه‌اندازی آن، اقشار مختلف از خدمات الکترونیک بانک ملت بهره‌مند خواهند شد. با راه‌اندازی این پایگاه‌ها، تعداد پایگاه‌های شبانه‌روزی استان بوشهر به ۱۰عدد و تعداد خودپردازهای فعال این استان نیز به ۹۶دستگاه رسید. همچنین تعداد پایگاه‌های شبانه‌روزی استان چهارمحال‌وبختیاری نیز به ۷عدد افزایش یافت. براساس این گزارش، هشتمین پایگاه شبانه‌روزی استان چهارمحال‌وبختیاری در شهرستان بروجن به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

پرداخت تسهیلات با نرخ ترجیحی به دارندگان حساب‌های جاری

بانک ملی ایران درراستای جلب رضایت مشتریان و بهره‌مندی از خدمات ویژه این بانک، پرداخت تسهیلات به دارندگان حساب‌های جاری به‌ویژه حساب‌های جاری متصل به پایانه فروش فعال (POS) را آغاز کرد.

این تسهیلات به‌صورت حداکثر یکساله و تا پنج‌برابر میانگین رسوب روزانه مانده حساب‌های جاری با حداکثر 3درصد تخفیف نرخ سود، صورت می‌پذیرد.

بر این اساس، مبنای محاسبه میانگین مانده روزانه حساب جاری مشتریان برای پرداخت تسهیلات از اول فروردین ماه1394 است. دارندگان پایانه‌های فروش فعال متصل به حساب جاری برای دریافت این تسهیلات و استفاده از تخفیف ویژه آن علاوه بر داشتن حداقل 100تراکنش در ماه باید سایر شرایط اعتباری را داشته باشند. گفتنی است مشتریان جدید که تمایل به استفاده از طرح مذکور را دارند لازم است حداقل 3ماه کارکرد مالی حساب جاری نزد یکی از شعب بانک ملی ایران داشته باشند. مشتریان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به شبکه گسترده شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور مراجعه کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر