بهارستان برای بار دوم دست رد به سینه وزیر کار زد

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۱۷۸

گروه ایران

صف طولانی سوال از وزرای روحانی هنوز تمام نشده است. روز گذشته نمایندگان حامی استیضاح دولتمردان، از سخنان وزیر کارقانع نشدند و گویا آن‌طور که آنها انتظار داشته‌اند «علی ربیعی» خواسته‌هایشان را برآورده نکرده ‌است و او دوکارته شد. وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تنها وزیرکابینه روحانی نیست که از مجلس نهم کارت زرد می‌گیرد. ربیعی همچنین آذرماه سال گذشته برای پاسخگویی به سوال مطرح‌شده توسط محمدرضا پورابراهیمی در مورد انتخاب و انتصاب مدیران صندوق‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، یعنی صندوق بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی، به صحن مجلس رفت و بعد از آنکه توضیحاتش، نماینده سوال‌کننده را قانع نکرد، نمایندگان او را با کارت زرد بدرقه کردند. وزیر کشور هم بار دیگر برای پاسخ به سوال یکی از بهارستانی‌ها به صحن علنی مجلس آمده بود.

رحمانی‌فضلی آخرین بار برای توضیح در مورد پول‌های کثیف به مجلس رفت که با حاشیه‌های زیادی از جمله درگیری لفظی روح‌الله حسینیان همراه بود.

بیشترین تذکرات را به نیروی انتظامی داده‌ام

عبدالرضا رحمانی‌فضلی روز گذشته برای پاسخ به سوال یکی دیگر از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی حاضر شد. وی در پاسخ به سوال مجتبی رحماندوست نماینده تهران درباره کوتاهی نیروی انتظامی در برخورد با موتورسواران متخلف گفت: این سوال یکی از مسائل کوچک وزارت کشور است که این وزارتخانه با آن درگیر است، چرا که ما موضوعات زیادی همچون اشرار، امنیت، قاچاق، خشکسالی و بحران‌های اقتصادی را داریم و کارها را پیش می‌بریم. وزیر کشور اما موضوع مطرح شده از طرف این نماینده را از جهت‌های مختلف قابل طرح و بحث دانست و ادامه داد: گفته شده که برخورد مناسبی با موتورسواران متخلف نشده است، باید بگویم از سال 90 تا 94، 16میلیون و 746 مورد با موتورسواران متخلف برخورد قانونی شده است. از این تعداد 8 میلیون موتورسیکلت متوقف و به پارکینگ‌ها رفته است که تعدادی از آنها پس از پرداخت جریمه و اعمال قانون آزاد شدند و در حال حاضر بیش از 500 هزار موتورسیکلت را در توقفگاه‌ها داریم که برای تحویل آن مراجعه‌یی نمی‌شود. وی توضیح داد: در وزارت کشور با توجه به شورای عالی ترافیک و مباحثی که در آنجا مطرح شد نامه‌یی را به دولت نوشتیم که در آن نامه درخواست کردیم این موضوع به صورت ویژه در دولت در قالب یک آیین‌نامه طرح و به مجلس ارائه شود که این موضوع در دولت تصویب و در کمیسیون اجتماعی مقرر شد شورای عالی ترافیک این موضوع را در دستور کار قرار دهد. وزیر کشور با بیان اینکه بیشترین تذکرات را در برخورد با موتورسواران متخلف به نیروی انتظامی داده‌ام، گفت: این تذکرات در جلسات مطرح شده است و آنها هم در این مساله تلاش کرده‌اند اما آیا موضوع کاملا برطرف شده است؟ خیر، وزیر کشور همچنین از پیشنهادی که به وزارت صنایع و معادن مبنی بر استفاده از تولید هیبریدی به جای تولید موتورکاربراتوری برای آلودگی کمتر خبرداد و خطاب به رحماندوست گفت: من در پیگیری‌های جنابعالی دنبال این بودم که سوالتان را پس بگیرید چرا که بیان این موضوع در مجلس از لحاظ اهمیت نوع برخورد با موضوع کوچک است. پس از توضیحات وزیر کشور، مجتبی رحماندوست به عنوان نماینده سوال‌کننده از پاسخ‌های وزیر کشور درباره برخورد قاطع پلیس راهور با تخلفات موتورسواران قانع شد.

تلاش می‌کنم نواقص را رفع کنم

پس از صحبت‌های وزیر کشور، علی ربیعی برای پاسخ به سوال فاطمه آلیا، نماینده تهران در مورد علت عدم توجه به معلولان و اجرا نشدن قانون‌های مربوط به این طرح به مجلس آمده بود. او که نتوانست نماینده اصولگرای تهران و رییس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان را قانع کند با ۹۴ رأی کارت زرد دوم خود را از بهارستانی‌ها دریافت کرد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تاخیری که در تصویب قانون جامع حمایت از معلولان به وجود آمده است، این تاخیر را به دلیل استفاده از نظرات و مشارکت خود معلولان برای اصلاح آن اعلام کرد و ادامه داد: اختصاص حق نگهداری از معلولان در خانه به زودی عملیاتی خواهد شد. ربیعی با بیان اینکه تا پایان سال 1395 هیچ خانواده دارای دو معلول به بالا بدون مسکن نخواهد ماند، تاکید کرد: اینها اتفاقات مهمی است که در حوزه رسیدگی به امور معلولان رخ داده است. تاکنون 31هزار نفر از جمعیت معلولان را تحت‌پوشش قرار داده‌ایم که بحث مسکن آنان نیز به جدیت دنبال می‌شود. ربیعی با اشاره به ورود وزارتخانه متبوع خود به بحث بیماری اوتیسم کودکان گفت: در غربالگری‌های طیف اوتیسم در کودکان 2 تا 5 سال هدف‌گیری بچه‌ها و کودکان زیر 5سال بوده است. ربیعی در پایان سخنانش با بیان اینکه ادعا ندارم در این مدت کارها به خوبی پیش رفته و ادعای عالی بودن ندارم بلکه معتقدم خیلی از کارها هست که باید هنوز انجام شود، افزود: به عنوان یک خادم در بهزیستی هستم و به این قشر محروم جامعه تا بتوانم کمک خواهم کرد و تلاش می‌کنم نواقص را رفع کنم.

برخی اصلاح‌طلبان از اصولگرایان، متدین‌ترند

نکته حایز اهمیت روز گذشته پارلمان، تذکر علی مطهری بود. درپی صحبت‌های اخیر برخی از چهره‌های داخلی و خارجی، مبنی بر تهمت جاسوسی و دروغگویی به اصلاح‌طلبان که در ماه‌های اخیر به یک جریان رسانه‌یی تبدیل شده است، این نماینده تهران در مجلس گفت: برخی به اصلاح‌طلبان به عنوان دشمن نگاه می‌کنند و این درست نیست زیرا اصلاح‌طلبانی داریم که از بسیاری از اصولگرایان اصولگراتر و متدین‌تر هستند. وی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره تذکر ۱۲ نماینده درباره آنچه نفوذ صدها جاسوس در رسانه‌های زنجیره‌یی اصلاح‌طلب خوانده بودند و ادعای در اختیار داشتن سند در این زمینه کرده‌ بودند، گفت: من سندها را ندیدم، از خودشان بپرسید. به‌طور کلی این افراد دیدشان این‌گونه است که اصلاح‌طلب‌ها ضد انقلاب و کافر هستند و وقتی این افراد چنین دیدی دارند حتما این‌گونه هم قضاوت می‌کنند. مطهری دشمن انگاشتن اصلاح‌طلبان توسط این عده را درست ندانست و اظهار کرد: این نگاه، نگاه غلطی است. متاسفانه الان در میان افراد نوعی کینه‌جویی پیدا شده که به هیچ عنوان حالت خوبی ندارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر