روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۰۹۲

بازگرداندن تحریم‌ها غیرممکن است؛ فارس شلی مورکا کاپیتو سناتور جمهوری‌خواه ایالت ویرجینیای غربی در نطق هفتگی ضمن انتقاد از برجام گفت برخلاف ادعای رییس‌جمهور امریکا درباره بازگشت تحریم‌ها در صورت نقض توافق هسته‌یی، بازگرداندن تحریم‌های ایران تقریبا غیرممکن است.

مادر تخت‌روانچی درگذشت؛ ایرنا مادر مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و امریکای وزیر خارجه روز یک‌شنبه درگذشت. قرار بود روانچی روز دوشنبه همراه با تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی به نیویورک برود که به این ترتیب با تاخیر عازم امریکا خواهد شد. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان طی پیامی درگذشت والده معاون وزیر امور خارجه در امور اروپا و امریکا را تسلیت گفت.

سفارت ایران در یمن باز است؛ تسنیم حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان در مورد شایعات مطرح‌شده مبنی‌بر بسته شدن سفارت ایران در صنعا با تاکید بر اینکه سفارت ایران در صنعا دایر است، خاطرنشان کرد: دیپلمات‌های ایرانی در صنعا حضور دارند و سفیر ایران نیز برای گذراندن تعطیلات تابستانی و دیدار با اعضای خانواده خود به کشور بازگشته و این موضوعی کاملا طبیعی است.

کمک ایران و روسیه برای پیشبرد مذاکرات در سوریه؛ ایرنا جان کری وزیر خارجه امریکا در نشست خبری مشترک با فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس گفت: نیاز جدی به احیای تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به مناقشه سوریه و پایان بخشیدن به بحران آوارگان در این کشور وجود دارد که وارد پنجمین سال شده و در حال وخیم‌تر شدن است. وزیر امور خارجه امریکا با بیان اینکه لازم است وارد مذاکره شویم، خاطرنشان کرد: این چیزی است که به دنبال آن هستیم و امیدواریم روسیه و ایران و هر کشور با نفوذ دیگری به تحقق آن کمک کند زیرا این مساله (مذاکره نکردن) مانع پایان دادن به بحران سوریه است.

تقدیم لایحه عضویت ایران در کنسرسیوم زیرساخت آسیا؛ ایسنا رییس‌جمهور لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در کنسرسیوم زیرساخت کلید عمومی آسیا را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: برای گسترش حضور فعال و هدفمند جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی و منطقه‌یی و بهره‌گیری از آن در جهت تامین منافع ملی و تحقق هر چه بیشتر همگرایی منطقه‌یی و بین‌المللی در راستای اصول و اهداف راهبردی سیاست خارجی کشور و لزوم توسعه و به‌کارگیری امکانات و ظرفیت‌های بالقوه در راستای اهداف اقتصادی و اجتماعی کشور و با توجه به اهمیت تجارت الکترونیک و مبادلات الکترونیکی در جهان امروز و حذف موانع فنی تجاری، برای اعتباربخشی به گواهی‌های الکترونیکی ایران در تعاملات جهانی و توسعه تعاملات تجاری امن و مطمئن میان کشورها، این لایحه برای طی تشریفات قانونی تقدیم می‌شود.

برگزاری کنفرانس خاورمیانه با شرکت ایران و روسیه؛ تسنیم وولفگانگ ایشینگر رییس کنفرانس امنیتی مونیخ خواستار گشتن به دنبال راهکار مذاکره با روسیه برای حل بحران سوریه شد. وی از دولت آلمان خواست که یک کنفرانس خاورمیانه با مشارکت روسیه و ایران را تشکیل دهد. ایشینگر همچنین گفت: نه راهکار پذیرش گسترده پناهندگان و نه کنترل‌های مرزی شدیدتر راهکار پایداری برای حل بحران پناهندگان نیست.

26مهر زمان صدور لغو تحریم‌ها؛ ایسنا امریکا قرار است دستور معافیت تحریمی ایران را برای اجرای توافق هسته‌یی در 18اکتبر صادر کند که به عنوان روز پذیرش نام‌گذاری شده است. اما رفع تحریم‌ها تا زمان تایید رسمی توقف پروسه غنی‌سازی در ایران از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز نخواهد شد.

لطفا اخلاق داشته باشید؛ ایلنا علی‌اکبر جوانفکر از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد در حاشیه مراسم ترحیم آیت‌الله خزعلی در جمع خبرنگاران درباره بازگشت احمدی‌نژاد به عرصه سیاسی کشور گفت: ‌آقای احمدی‌نژاد برنامه‌یی برای انتخابات مجلس ندارد و اگر برنامه‌یی باشد از سوی خودشان یا دفترشان اعلام خواهد شد. وی درباره واردات الاغ و مفقود شدن دکل‌های نفتی در دوره احمدی‌نژاد، تنها «لطفا اخلاق داشته باشید» را بیان کرد و در پاسخ به سوالی درباره عملکرد دولت یازدهم گفت: فعلا ترجیح می‌دهم درباره این دولت سخنی نگویم ولی می‌توانید این سوال را از مردم بپرسید که دولت فعلی محبوب‌تر است یا دولت قبلی.

برای سفر به عتبات ویزا لازم است؛ ایسنا علی‌ناصر سبحانی‌پور رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور گفت: افرادی که قصد سفر به عراق را در ایام محرم و اربعین حسینی دارند از هم‌اکنون برای گرفتن گذرنامه و ویزا اقدام کنند. وی با اشاره به تشکیل ستاد ویژه و برنامه‌ریزی جهت تسهیل سفر زائران به عراق در ایام محرم و صفر، افزود: امسال برنامه‌ریزی‌های بسیاری صورت‌گرفته تا آشفتگی‌ها و مشکلات اربعین سال گذشته حادث نشود.

700میلیارد دلار کجاست؟؛ ایرنا سردار سیدحسن مرتضوی فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در نشست هم‌اندیشی با جامعه کارگری خراسان شمالی در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: ما 700میلیارد دلار درآمد ارزی کشور را در دولت قبل خرج کردیم، بدون اینکه اتفاقی از لحاظ اقتصادی در این کشور رخ دهد. اکنون آن 700میلیارد دلار درآمد ارزی کشور که در دولت احمدی‌نژاد رییس دولت نهم و دهم به دست آوردیم، کجاست؟ وی افزود: اگر نتوانیم واقعیت‌های اقتصاد کشور را درک کنیم، نمی‌توانیم هیچ کاری انجام دهیم و تنها راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی با نگاه به درون است.

اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی؛ ایرنا نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب دو فوریت طرح اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و همچنین فرزندان شهدای غیرایرانی و در اولویت بررسی قرار گرفتن آنها موافقت کردند. حسن کامران‌دستجردی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی به عنوان طراح این طرح گفت: در حال حاضر وضعیت تابعیت و هویت فرزندان زنان ایرانی که با مردان خارجی ازدواج کرده‌اند، مشخص نیست و در این زمینه خلأ قانونی وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر برطرف شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر