اقتصاد همسایه

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۰۶۱

افزایش مالیات شرکت‌های نفتی در روسیه

دولت روسیه طرحی را در دست بررسی دارد که بر اساس آن روش محاسبه مالیات فعالیت‌های نفتی در این کشور تغییر می‌کند و در نتیجه درآمد ۲۴ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۱۸ عاید مسکو می‌شود. به گزارش ریانووستی، وزارت دارایی روسیه پیشنهاد کرده که روش محاسبه مالیات بر اکتشاف مواد معدنی توسط شرکت‌های نفتی تغییر کند. در صورت اعمال این تغییرات، درآمدهای وزارت دارایی روسیه رشد قابل توجهی خواهد داشت. این طرح موجب افزایش 24.1میلیارد دلاری درآمدهای دولت روسیه در فاصله سال‌های 2016 تا 2018 خواهد شد. این طرح در حالی مطرح شده که با کاهش مجدد قیمت نفت و افت درآمدهای دولت روسیه که عمدتا وابسته به مالیات بر انرژی است، مسکو به دنبال راه‌هایی برای افزایش درآمدهای خود است. پیشنهاد تغییر مذکور شامل تغییر روش محاسبه کسر 15 دلار از هر بشکه نفت است که تعیین می‌کند چه بخشی از درآمدهای شرکت‌های نفتی شامل مالیات بر استخراج نباشد. در حال حاضر، قیمت کسر شده بر اساس نرخ ارز در زمانی که مالیات پرداخت می‌شود، به روبل تبدیل می‌شود.


کشف میادین جدید نفت و گاز در ایالت پنجاب پاکستان

شرکت پاکستانی نفت ماری (MPCL) از کشف میادین جدید نفت خام، میعانات و گاز در منطقه میانوالی واقع در ایالت پنجاب این کشور خبر داد. رسانه‌های پاکستانی به نقل از بیانیه شرکت نفت ماری گزارش دادند: متخصصان این شرکت ذخایر نفتی و گازی جدید را در حلقه چاه اکتشافی کرک - کالاباغ منطقه میانوالی کشف کردند. چاه اکتشافی کرک - کالاباغ، 20 مارس 2015 (29 اسفند 93) حفر و به عمق نهایی 3هزار و 3متر رسید. بنا بر ارزیابی‌های اولیه شرکت نفت ماری پاکستان، این چاه روزانه 3میلیون و 300هزار فوت مکعب گاز و روزانه بیش از 160 بشکه نفت خام تولید خواهد داشت. با این حال، مقدار تولید نهایی این چاه پس از تکمیل مرحله اکتشاف تعیین و اعلام می‌شود. کشف میادین جدید نفت و گاز در شهر میانوالی پاکستان دومین موفقیت بزرگ شرکت پاکستانی ماری پس از کشف نخستین میدان بزرگ نفتی این کشور در سال 2011 محسوب می‌شود. پاکستان همواره با بحران انرژی در کشور روبه‌رو بوده که با فرارسیدن زمستان نگرانی‌ها درباره این مساله افزایش پیدا می‌کند.


مهاجرت 25هزار نفر از منطقه کردستان عراق به اروپا

25هزار نفر از منطقه کردستان عراق به اروپا مهاجرت کردند. به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، اتحادیه پناهجویان عراقی اعلام کرد: 25هزار نفر از منطقه کردستان به صورت غیرقانونی به اروپا مهاجرت کردند. این اتحادیه تاکید کرد: روزانه حدود صد شهروند عراقی از ترکیه به کشورهای اروپایی مهاجرت می‌کنند. اتحادیه پناهجویان عراقی اعلام کرد: از 71 نفری که در حادثه خفه شدن در داخل کامیونی در اتریش جان باختند، 45 نفر عراقی بودند. از این تعداد شهروند عراقی 16نفر از اهالی منطقه کردستان هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر