اخبار شهرستان

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۰۵۵

آغاز پلاک‌گذاری ماشین‌های کشاورزی خراسان رضوی

مراسم آغاز طرح پلاک‌گذاری ماشین‌های کشاورزی با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و فرمانده پلیس راهور استان 28شهریور در شهرک رضوی مشهد برگزار شد.

در این مراسم رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی طی سخنانی اظهار کرد: 36هزار دستگاه تراکتور در استان وجود دارد که از نظر تعداد قابل توجه است ولی نیاز بخش را تامین نمی‌کند.

مجتبی مزروعی افزود: 48درصد از این تعداد عمر بالای 13سال دارند و نیاز به سرویس‌های کلی دارند. وی ادامه داد: بسته به نوع کاربری ما انواع تراکتور داریم و برای گسترش استفاده از تکنولوژی در مزرعه ابتدا باید آمار و اطلاعات داشته باشیم تا خدماتی را که برای هر بخش ارائه می‌شود، مشخص شود. وی بیان کرد: از این رو خدمات پلاک‌گذاری ماشین‌های کشاورزی در 6 شهرستان شروع شده بود که از امروز در کل استان گسترش خواهد یافت. رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه فعلا تراکتورها در روزهای مشخصی در مراکز دهستان‌ها تجمع می‌کنند به کشاورزان توصیه کرد که جهت پلاک‌گذاری به این مراکز مراجعه کنند تا در آینده برای دریافت سوخت یا خدمات دیگر با مشکل مواجه نشوند. فرمانده پلیس راهور خراسان رضوی نیز در این رابطه گفت: درحال حاضر یک‌هزارو 500 تراکتوردر بخش‌ها و روستاها بازدید شده که 558 دستگاه از آنها پلاک دریافت کردند و بقیه در پی اخذ پلاک هستند. سرهنگ گرایلی افزود: این طرح درحال حاضر اختیاری است و زمان‌بندی ندارد و در مراحل بعدی از تردد تراکتورهای فاقد پلاک جلوگیری می‌شود.


ایران در تولید مخازن CNG خودکفا شد

عضو انجمن سی‌ان‌جی کشور گفت: 70درصد از مخازن سی‌ان‌جی را مواد اولیه تشکیل می‌دهد که خوشبختانه توانستیم ورق‌های فولاد تولید مخازن را در کشور بومی‌سازی کرده و مانع از واردات مواد اولیه این مخازن شویم. به گزارش فارس کیومرث ناصری، عضو انجمن CNG کشور با اشاره به اینکه ایران بزرگ‌ترین مصرف‌کننده مخازن CNG در دنیاست، گفت: تا همین سال گذشته بخش عمده‌یی از این مخازن از کشورهای مختلف ازجمله چین وارد می‌شد. وی با اشاره به اینکه با سرمایه‌گذاری صورت گرفته در مدت 5 سال گذشته توسط بانک سپه توانستیم بزرگ‌ترین کارخانه تولید مخزن CNG را با سرمایه 250میلیارد تومان در شهر صنعتی قزوین راه‌اندازی کنیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه می‌توان گفت بخشی از مخازن مورد استفاده در صنعت CNG در داخل کشور تولید می‌شود.

ناصری در ادامه با تاکید بر اینکه پس از کارهای کارشناسی و مطالعات صورت گرفته به دنبال تولید 100درصدی مخزن CNG در داخل کشور بودیم، گفت: 60 تا 70درصد از مخازن CNG را مواد اولیه تشکیل می‌دهد در گذشته حجم زیادی از مواد اولیه مخازن از کشور چین وارد می‌شد اما با همکاری شرکت ساپکو و اکسین خوزستان توانستیم ورق‌های مورد نیاز مخزن CNG را در داخل کشور تولید و ادعا کنیم از این به بعد 100درصد مخزن CNG در داخل کشور تولید می‌شود. عضو انجمن CNG با اشاره به اینکه ایران بزرگ‌ترین ناوگان CNG را با حدود 3میلیون و 800هزار خودرو در اختیار دارد، تصریح کرد: این آمار یعنی نیاز 3میلیون و 800هزار دستگاه مخزن CNG که در گذشته 500میلیون دلار ارز برای تامین آن از کشور خارج شد اما با تولید داخل ورق‌های مورد نیاز مخازن CNG دیگر از ورود این ورق‌ها خودکفا شدیم. مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده مخزن CNG در کشور با اشاره به اینکه ظرفیت شرکت آسیاناما تولید 300هزار مخزن در سال است، تصریح کرد: اما به دلیل تقاضا هم‌اکنون 150هزار مخزن در این شرکت تولید می‌شود و با افزایش تقاضا تولید مخزن CNG به صورت 100درصد داخلی افزایش پیدا خواهد کرد. ناصری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا بازرسی ادواری مخازن تولید شده در داخل کشور صورت نمی‌گیرد، گفت: متاسفانه روند بازرسی ادواری مخازن CNG بسیار کندتر از تولید این مخازن درحال انجام است. وی ادامه داد: ما مذاکرات و مکاتبات رسمی را با موسسه استاندارد و وزارت کشور انجام دادیم و اعلام کردیم به دلیل وجود آزمایشگاه‌های مجهز و توان فنی بسیار بالا آمادگی داریم تا بازرسی ادواری مخازن CNG را در کشور بر عهده بگیریم. وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از مذاکرات سیاسی صورت گرفته نیز فضای کار بسیار بهتر از گذشته شده به طوری که برخی از کشورهای خارجی که در گذشته تجهیزات ما را راه‌اندازی کرده‌اند هم‌اکنون حاضرند تامین قطعات یدکی و بازرسی دوره‌یی از این تجهیزات را بر عهده بگیرند و حتی جواب نامه‌های ما را نیز می‌دهند که از این بابت می‌توان امید داشت فضای تولید داخل مخازن CNG نسبت به گذشته بهتر شود.


نشست رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با مدیر اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان جهت بررسی اجرای برنامه‌های سلامت براساس تفاهمنامه طرفین با حضور در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با رییس دانشگاه دیدار کرد. دکتر قاسم جان‌بابایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این دیدار از فعالیت‌ها و تعامل سازنده این سازمان در راستای اجرای برنامه‌های سلامت در سطح استان مازندران تقدیر و تشکر کرد. رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به توان و انگیزه دو نهاد برای خدمت‌رسانی به مردم بر لزوم همکاری و تعامل سازنده تاکید کرد. حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران نیز با اشاره به انعقاد تفاهمنامه وزارت بهداشت و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نسبت به همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در راستای رفع مشکلات سلامت جامعه اعلام آمادگی کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر