گفت‌وگو‌های فشرده چین و امریکا در مورد امنیت سایبری

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۰۵۴

گاردین ایالات متحده امریکا و چین مذاکرات تازه‌یی را در هفته‌های اخیر برای بحث و تبادل نظر در مورد امنیت سایبری آغاز کرده‌اند و امیدوارند بتوانند در این زمینه به توافق برسند. احتمال می‌رود که همزمان با سفر رییس‌جمهور چین به واشنگتن در پنج‌شنبه این هفته خبر این توافق و برخی جزییات آن اعلام شود.

در سال‌های اخیر چین و امریکا نبرد سایبری اعلام نشده‌یی را ضد یکدیگر در پیش گرفته‌اند و هر یک از دو کشور به خصوص امریکا طرف مقابل را به نفوذ به رایانه‌های دولتی و خصوصی و سرقت اطلاعات حساس طبقه‌بندی شده متهم می‌کند.

در این توافق موضوع حملات سایبری به نیروگاه‌های برق، شبکه‌های تلفن همراه و بیمارستان‌ها و... مورد بررسی و توجه قرار گرفته است. با این حال بعید به نظر می‌رسد در توافق اولیه به نحوه حفاظت در برابر حملات جنجالی انجام شده به خصوص جاسوسی و نقض گسترده مالکیت معنوی اشاره شود. دو طرف هنوز رسما در این زمینه موضع‌گیری نکرده‌اند.

باراک اوباما، رییس‌جمهور امریکا چهارشنبه هفته گذشته خواستار شکل‌گیری یک چارچوب بین‌المللی برای جلوگیری از تبدیل اینترنت به ابزاری تسلیحاتی برای تهاجم کشورها شده بود. وی هشدار داد که حملات هکری چین ممکن است به واکنش قوی و موثر امریکا به این کشور منجر شود. اوباما در سخنان خود افزوده بود که در مذاکراتش با رییس‌جمهور چین روی موضوع امنیت سایبری هم تمرکز خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر