اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۰۴۱

ساکنان محروم 7 روستای ایلام صاحب زمین‌ می‌شوند

600خانوار از ساکنان محروم روستاهای شهرستان‌های «زرنه» و «ایوان» از توابع استان ایلام شامل روستا‌های چهل زرعی، علمدار، کلان، شورآبه، چهار مله، باسکله و ترن در راستای اجرای طرح محرومیت‌زدایی مناطق کم برخوردار بنیاد مستضعفان صاحب زمین‌های علوی می‌شوند. به گزارش پایگاه خبری بنیاد مستضعفان آرش پرنوری مدیرکل اموال و املاک بنیاد شمال غرب کشور ضمن اعلام این مطلب به تعداد پرونده‌های ارسالی به دبیرخانه ویژه این اداره از سال گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال 93 بالغ بر 2هزار پرونده به این دبیرخانه ارسال شده که از این میان به یک هزار و 500 پرونده رسیدگی و اسناد آنها آماده واگذاری شده است. به گفته وی اسناد 800 پرونده در مرحله اول به متقاضیان در منطقه سر آبله واگذار و 600سند دیگر طی مراسمی به مناسبت عیدسعید‌قربان در شهرستان ایوان غرب به واجدان شرایط تحویل خواهد شد. پرنوری به محرومیت منطقه و جنگ‌زده بودن آن اشاره و خاطرنشان کرد: سرپرست خانواده‌ها در بسیاری موارد جزو جانبازان عزیز کشورمان بوده و به همین جهت مساعدت‌های لازم برای این قهرمانان دفاع مقدس در نظر گرفته شده است. این در حالی است که اکثر ساکنان این روستا‌ها را افراد کم بضاعت و مسن تشکیل می‌دهند که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند. گفتنی است، مراسم واگذاری اسناد 600 فقره اراضی علوی درمسجد امام حسن‌مجتبی(ع) در شهرستان ایوان غرب واقع در 35کیلومتری ایلام با حضور ریاست بنیاد مستضعفان و معاونان، استاندار، ائمه جمعه استان و جمعی از مسوولان استان برگزار خواهد شد.


کلنگ‌زنی نخستین پروژه مشارکتی شهرداری گرگان

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعات روابط‌عمومی شهرداری گرگان، کلنگ «مجتمع تجاری، خدماتی هیرکان» با مشارکت «شرکت مهندسی توسعه ساختمان و سازه‌های فلزی ایستا» به عنوان نخستین پروژه مشارکتی شهرداری گرگان عصر سه‌شنبه 24 شهریورماه با حضور «حسین صادقلو» شهردار گرگان و «محمدرضا مروتی» معاون عمرانی استانداری گلستان به زمین زده شد. معاون فنی و عمران شهرداری گرگان در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه گفت: یکی از موضوعات پیگیری شده در شهرداری سرمایه‌گذاران خصوصی در اجرای طرح‌های عمرانی بود که در این راستا کمیته سرمایه‌گذاری در شهرداری تشکیل و با بررسی‌‌های متعدد و پس از طی مراحل ارزیابی در هیات‌های کارشناسی و عالی پروژه مجتمع تجاری، خدماتی هیرکان به عنوان نخستین طرح مشارکتی انتخاب شد. «محسن احمدی» ادامه داد: این پروژه در مساحت 25هزار مترمربع و 8 طبقه طراحی شده که 4 طبقه آن تجاری، یک طبقه اداری و 3 طبقه دیگر آن به پارکینگ اختصاص داده شده است. وی ادامه داد: برای ساخت این مجتمع از تکنولوژی جدید دیوار برشی فولادی استفاده می‌شود. همچنین از میلگردهایی با مقاومت بالا در فوندانسیون استفاده خواهد شد، در معماری داخلی و نمای ساختمان نیز به زیبا‌سازی آن توجه شده است. وی بیان کرد: در طراحی داخلی این مجتمع به گونه‌یی بوده تا به تمام خواسته‌ها و ضرورت‌ها برای مناسب‌سازی محیط برای سالمندان و توانخواهان پرداخته شود. احمدی گفت: همچنین راه‌اندازی و احداث سالن بولینگ، بیلیارد و بازی‌های الکترونیکی هم در این مجتمع دیده شده است. به گفته معاون فنی و عمران شهرداری گرگان با توجه به قرار‌گیری این مجتمع در مجاورت بیمارستان 5 آذر ضرورت ایجاد پارکینگ احساس می‌شد و این مساله موجب شد شهرداری به ایجاد پارکینگ در این مجتمع توجه بیشتری داشته باشد. احمدی با اشاره به فعالیت‌های گسترده شهرداری گفت: ما در شهرداری برای خدمت‌رسانی به شهروندان اقدامات گسترده‌یی از دفع آب‌های سطحی و پیاده‌رو‌سازی گرفته تا احداث پارک و چه در بحث اجرای تقاطع غیرهمسطح برای بهبود عبور و مرور شهری را انجام می‌دهیم و این مجتمع هم یک پروژه فاخر برای نخستین گام مشارکت شهرداری و بخش خصوصی است.

پس از انجام مراسم کلنگ‌زنی مجتمع تجاری، خدماتی هیرکان در خیابان 5 آذر، مراسم کلنگ‌زنی پل سواره رو بتنی بلوار ناهارخوران نیز انجام شد. در حاشیه این مراسم جشن افتتاح مجتمع 190 واحدی کارکنان استانداری نیز انجام شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر