سرخط انرژی

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۰۳۰

پاون | با ابلاغ دستورالعمل و گردش کار آیین‌نامه اجرایی ماده26 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، سابا به‌عنوان دبیرخانه کارگروه اجرایی رعایت معیار مصرف انرژی در صنایع انتخاب شد. برای یکپارچگی، انسجام و هماهنگی در اجرای آیین‌نامه ماده26 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در سطح وزارت نیرو، دستورالعمل و گردش کار آیین‌نامه اجرایی ماده26 قانون اصلاح الگوی مصرف ازسوی معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ابلاغ شد.

شانا | جلسه بررسی عملکرد ١٠سال گذشته کشور برای تدوین راهبرد انرژی در برنامه ششم توسعه با حضور وزیر نفت و رییس سازمان انرژی اتمی برگزار شد. دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی انرژی برنامه ششم توسعه عصر روز شنبه، ٢٨شهریورماه به ریاست بیژن زنگنه، وزیر نفت و با حضور علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی برگزار شد. در این جلسه عملکرد کارگروه‌های تولید، بهینه‌سازی و مصرف، تقویت بخش خصوصی و کارگروه تلفیق تشریح شد.

تسنیم | مدیرکل بررسی‌های اقتصادی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: سال۸۳ مجلس قانون حق‌النظاره سفره‌های آب زیرزمینی را حذف کرد درحالی که کار کارشناسی مناسبی روی آن انجام نشده بود؛ این مصوبه سبب رایگان شدن آب‌های زیرزمینی و بروز شرایط فعلی شده است. علی‌اکبر قبادی حق‌النظاره را ابزاری برای کنترل و مدیریت منابع آب و مصرف آن دانست و افزود: حق‌النظاره هزینه‌یی بود که کشاورز متناسب با مقدار برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی بابت نظارت، کنترل برداشت و خدمات منابع آب پرداخت می‌کرد.

فارس | رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینیکو» گزارش داد که رییس‌جمهور ونزوئلا و پادشاه عربستان در زمینه ایجاد ثبات در بهای جهانی نفت و گسترش همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با یکدیگر توافق کردند. به گزارش «کورئو دل اورینیکو»، «نیکلاس مادورو» رییس‌جمهور ونزوئلا و «سلمان بن عبدالعزیز آل‌سعود» پادشاه عربستان درراستای گسترش همکاری‌های دوجانبه به‌خصوص در زمینه بهبود بازار انرژی و نفت و شکوفایی و پیشرفت روزافزون سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با یکدیگر توافق کردند.

ایسنا | وزیر اقتصاد سابق یونان گفت: پروژه خط لوله انتقال گاز طبیعی دریای خزر، شرق مدیترانه و خاورمیانه به ایتالیا و اروپا از طریق ترکیه و یونان همانند پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا همچنان روی میز است. به گزارش اسپاتنیک، پاناجیوتیس لافازانیس وزیر اقتصاد سابق یونان و یکی از حامیان جدی این پروژه گفت: این پروژه در جریان گفت‌وگو با روسیه در زمینه ساخت یک خط لوله گاز از روسیه به مرکز اروپا مورد بحث قرار گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر