کوتاه از تجارت

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۰۲۲

توسعه‌ بازار سرمایه در مناطق آزاد

ایسنا | فروزان زیادلو مدیر سرمایه‌گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از تهیه پیشنهاداتی مبنی بر جلب اعتبارات دولتی و توسعه‌ بازار سرمایه در مناطق آزاد خبر داد و در عین حال از کاهش فساد اداری در رابطه با فروش زمین در این مناطق بعد از اجرایی شدن رویه اجرایی جدید تاکید کرد. زیادلو اظهار کرد: به دلیل کمبود منابع درآمدی مناطق آزاد درحال تهیه پیشنهاداتی‌ برای افزایش درآمدزایی این مناطق هستیم که این موضوع باید در کمیسیون‌های مختلف دولت و مجلس مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت تایید و تصویب شود. وی با بیان اینکه یکی ازمهم‌ترین منابع درآمدی مناطق آزاد فروش زمین است، گفت: قبل از اجرایی شدن رویه جدید در فروش زمین این موضوع با ابهاماتی روبه‌رو بود و در این زمینه با فساد اداری مواجه می‌شدیم، اما در حال حاضر تصمیمات شخصی در فروش زمین اعمال نمی‌شود و برای قیمت‌گذاری، نظر کارشناس رسمی دادگستری دریافت می‌شود.


صادرات بهترین راه خروج از رکود

تسنیم| ولی‌اله افخمی‌راد رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل مشکل تورم تقاضای داخلی را نمی‌توان تحریک کرد، افزود: بهترین راه خروج رکود ایجاد تقاضای خارجی برای کالاهای داخلی است. افخمی‌راد با اشاره به اینکه برای خروج از رکود باید تقاضا را افزایش داد، تصریح کرد: این تقاضا از بازار داخلی و خارجی قابل تامین است اما در حال حاضر به دلیل مشکل تورم تقاضای داخلی را نمی‌توان تحریک کرد. بنابراین بهترین راه خروج رکود ایجاد تقاضای خارجی برای کالاهای خودمان است. رییس سازمان توسعه تجارت افزود: تولید باید بر اساس استانداردهای خارجی باشد تا بتواند در بازارهای بین‌المللی حضور پیدا کند. برای این کار باید در ابتدا کیفیت کالاهای ما بهتر شود و قیمت آن کاهش پیدا کند. رییس سازمان توسعه تجارت یاد آورشد: هر صادراتی مد نظر ما نیست چراکه صادرات باید اقتصادی و توجیه‌پذیر باشد. در صورتی که این کار را انجام دهیم امیدواریم که تحریکی در بازار مصرف ایجاد شود.


رهاورد عضویت در WTO برای تولید داخلی

خانه ملت| محمدحسین میرمحمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با مثبت ارزیابی کردن پیوستن کشور به سازمان تجارت جهانی گفت: پیوستن ایران به WTO به ارتقای کیفیت محصولات تولید داخل منتهی می‌شود. میرمحمدی با بیان اینکه در خصوص رونق تولید، ضرورت توجه به ارتقای کیفیت محصولات تولیدی مطرح است، افزود: پیوستن به سازمان تجارت جهانی مقدماتی لازم داشته و به زمان نیاز دارد؛ بنابراین تولید‌کنندگان کشور در یک برنامه میان‌مدت فرصت دارند محصولی که بتواند در بازارهای جهانی رقابت کند، تولید کنند. وی با اشاره به اینکه براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید صادرات محصولات گوناگون در دستور کار کشور باشد، تصریح کرد: پیوستن به سازمان تجارت جهانی به دلیل ایجاد انگیزه رقابتی می‌تواند زمینه ارتقای کیفیت محصولات تولیدی را فراهم کند. عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با مثبت ارزیابی کردن پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی یادآورشد: در تدوین برنامه ششم توسعه باید شرایط برای حمایت از تولیدکنندگانی فراهم شود که درجهت ارتقای کیفیت و به دست آوردن بازارهای بین‌المللی تلاش می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر