اخبار

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۰۱۵

رشد اندک نرخ دلار و سکه در بازار آزاد

صرافان بازار ارز و سکه نرخ هر دلار امریکا را روز یک‌شنبه با 5 تومان رشد سه هزار و389تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را با 500تومان رشد 917هزار و 500 تومان تعیین کردند. هر یورو در بازار آزاد با 20 تومان افت به سه هزار و 875تومان و هر پوند نیز با 10تومان افت 5هزار و 300 تومان قیمت خورد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم هر کدام با 500تومان رشد 917هزار و 500 تومان تعیین قیمت شدند. نرخ هر نیم سکه بهار آزادی با دو هزار تومان رشد466هزار تومان و هر ربع سکه نیز با یک هزار تومان افزایش 256هزار تومان فروخته شد.

هر سکه یک گرمی نیز 171هزار تومان و هر گرم طلای 18عیار نیز94هزار تومان خرید و فروش شد. هر اونس طلا نیز 1140 دلار قیمت‌گذاری شد.


استقبال هموطنان از خدمات نوین بانک صادرات ایران

تعداد کل تراکنش‌های سامانه سپهر بانک صادرات ایران در مرداد ماه ٩٤ نسبت به مقطع زمانی مشابه در سال قبل رشد ٢٠درصدی را به ثبت رساند. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، مشتریان این بانک در مرداد ماه سال ٩٤ به طور میانگین روزانه حدود ٢٣میلیون و ٢٦٢هزار تراکنش از طریق سیستم سپهر و در مجموع٧٢١میلیون و ١٤٤هزار تراکنش موفق مالی انجام داده‌اند. این میزان بیانگر رشد٢٠درصدی تعداد کل تراکنش‌ها نسبت به مقطع زمانی مشابه در سال گذشته است و حاکی از استقبال مشتریان از خدمات این بانک است. براساس این گزارش بانک صادرات ایران در راستای همسویی با بانکداری نوین، جلب رضایت و تامین رفاه و آسایش مشتریان همچنین صرفه‌جویی در وقت و هزینه هموطنان از سال ٧٩ نسبت به نصب و راه‌اندازی سیستم پردازش هوشمند رایانه‌یی (سپهر) در شعب خود اقدام و ارتقا و به روزرسانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مستمر و افزایش قابلیت‌های جدید آن را در دستور کار قرار داده است. با توجه به سرعت، تنوع خدمات، سهولت و امنیت بالای سیستم سپهر، استقبال مردم از این سیستم زیاد بوده به طوری که تا پایان مرداد ماه سال جاری بیش از 44میلیون حساب الکترونیکی توسط هموطنان در شعب این بانک افتتاح شده است.

گفتنی است، این بانک با ٤٤١هزار مشتری اینترنتی با میانگین حدود ١٢میلیون تراکنش در ماه صدور بیش از ٤٧میلیون انواع کارت‌های الکترونیک و با ٢٦٠٠شعبه شعبه داخلی و ٢١شعبه خارجی به عنوان بزرگ‌ترین بانک خصوصی کشور نقش بسزایی در ترویج بانکداری نوین دارد.


استقرار CoreBanking مهم‌ترین برنامه‌ بانک تجارت

مدیرعامل بانک تجارت از برنامه این بانک برای استقرار کامل سامانه بانکداری جامع متمرکز (CoreBanking) ظرف سه سال آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، محمدابراهیم مقدم‌نودهی گفت: میزان مطالبات معوق این بانک از رقم 110هزار میلیارد ریال به رقم 70هزار میلیارد ریال کاهش یافته است که40هزار میلیارد ریال کاهش را نشان می‌دهد. وی در عین حال از به کارگیری سامانه‌های جدید اعتبارسنجی و تغییر روش‌های اعطای تسهیلات در بانک با هدف جلوگیری از انحراف از معیار نسبت تخصیص منابع به منابع تجهیز شده، خبر داد و گفت: خوشبختانه در دو سال اخیر انحرافی در تخصیص منابع تجارت وجود نداشته است. مدیرعامل بانک تجارت از برنامه این بانک برای افزایش سرمایه از محل آورده نقدی خبر داد و گفت: سرمایه فعلی بانک تجارت 45هزارو 700میلیارد ریال است. مقدم با تاکید بر اینکه از لحاظ استاندارد نظام بانکی، بانک تجارت نمی‌تواند از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها افزایش سرمایه مجدد بدهد، خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه بانک تجارت اگر توام با آورده نقدی سهامدار باشد، این بانک توانایی پذیرش حجم تعهدات بیشتری را دارا خواهد شد. در غیر این صورت با افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، حجم تعهدات بالا رفته اما به دلیل کمبود نقدینگی، توان پاسخگویی به تعهدات جدید ایجاد نخواهد شد.

وی افزود: مساله کاهش بیشتر نرخ سود می‌تواند منجر به مهاجرت سپرده‌ها از بانک‌ها و حرکت آنها به سمت بازارهای دیگر از جمله سکه، دلار و مسکن شود و نتیجه آن بروز نابسامانی در این بازارها خواهد بود.


خدمات مطلوب باعث وفاداری مشتریان بانک می‌شود

معاون عملیات بانکی بانک اقتصاد نوین؛ خدمات مطلوب و با کیفیت باعث وفاداری مشتریان می‌شود

معاون عملیات بانکی بانک اقتصاد نوین از شعب این بانک در منطقه چهار استان‌ها بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک اقتصاد نوین علیرضا پویان‌شاد، معاون عملیات بانکی این بانک ضمن بازدید از شعب شهرکرد، شهرضا و تعدادی از شعب اصفهان و سرپرستی منطقه چهار استان‌ها با اشاره به فضای رقابتی حاکم در نظام بانکی کشور گفت: بانک اقتصاد نوین همواره به ضوابط و مقررات تعیین شده از سوی بانک مرکزی و سایر نهادهای ناظر پایبند بوده و با تکیه بر سرمایه انسانی تحصیلکرده کاربلد توانسته خدمات مورد نیاز مشتریان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه کند که این مهم وجه تمایز بانک اقتصاد نوین در شبکه بانکی به شمار می‌رود.

وی افزود: در فضای رقابتی بازار بانکی، نرخ سود در مشتری وفاداری ایجاد نمی‌کند مشتریانی که به دلیل نرخ سود بالاتر به بانکی مراجعه می‌کنند با اندک نرخ سود بالاتر به بانک دیگری خواهند رفت. این درحالی است که با ارائه خدمات مطلوب و برخورد مناسب با مشتریان می‌توان نسبت به وفادار‌سازی مشتریان اقدام کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر