رتبه اعتبار اقتصادی فرانسه کاهش یافت

۱۳۹۴/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۰۰۹

گروه جهان

موسسه اعتبارسنجی مودیز به دلیل بدهی بالای فرانسه در کنار تضعیف اقتصاد این کشور در پنج سال آینده، رتبه اعتباری این کشور را کاهش داد.

به گزارش فارس به نقل از‌ ای بی‌سی نیوز، موسسه اعتبارسنجی مودیز اعلام کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، اقتصاد فرانسه در سال‌های باقی مانده تا سال 2020 روند اقتصادی ضعیفی را طی خواهد کرد. این موسسه اعلام کرد به دلیل پیش‌بینی‌های ضعیف از چشم‌انداز رشد اقتصادی فرانسه در سال‌های باقی مانده تا 2020، اعتبار اقتصادی این کشور را کاهش می‌دهد. مودیز تاکید می‌کند که در کنار چشم‌انداز رشد اقتصادی پایین فرانسه طی سال‌های آینده، بالا ماندن میزان بدهی‌های عمومی آن شرایط را برای این کشور سخت‌تر می‌کند. این موسسه رتبه اعتباری این کشور اروپایی را از 2 به 3 کاهش داده است.

پیش از این نیز موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه «اینسه» در نخستین ارزیابی خود برای سه ماهه دوم سال 2015 اعلام کرد: فعالیت اقتصادی فرانسه در سه ماهه دوم متوقف شد و در حالی که انتظار می‌رفت رشد تولید ناخالص داخلی 0.3درصد باشد، صفر درصد بود. این سه با این حال ارزیابی خود را در مورد رشد تولید ناخالص داخلی فرانسه در سه ماهه اول افزایش داد و از 0.6درصد در پیش‌بینی اولیه به 0.7درصد رساند.

سرمایه‌گذاری شرکت‌ها که موتور محرکه احیای اقتصادی پایدار فرانسه به شمار می‌رفت، در سه ماهه دوم کاهش یافت و از 0.6درصد در سه ماهه اول به 0.2درصد رسید. مصرف خانوار نیز که به‌طور سنتی در فرانسه نقش مهمی در استحکام فعالیت اقتصادی دارد در سه ماهه دوم کاهش قابل توجهی پیدا کرد و از 0.9درصد در سه ماهه اول به یک‌دهم درصد رسید.

تجارت خارجی نقش مثبتی در تحول رشد اقتصادی فرانسه ایفا کرد و از منفی 0.3درصد در سه ماهه اول به 0.3درصد در سه ماهه دوم افزایش یافت اما این تغییرات در موجودی انبارها (0.4درصد) بود که نقش عمده‌یی در توقف رشد اقتصادی داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر