تازه خبر

۱۳۹۴/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۹۰۰۳

مشکلات طرح تحول را نباید به گردن بیمه‌ها انداخت

ایسنا| رییس هیات‌مدیره سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه از زمان آغاز طرح تحول سلامت، منابع کافی برای آن دیده نشد، اظهار کرد: اگر نگرانی هم وجود دارد که بیمارستان‌های دولتی و مجری طرح تحول سلامت پولشان را دریافت نکرده‌اند، علت این است که منابع به موقع تزریق نشد.

علی حسن‌زاده در واکنش به اینکه گفته می‌شود بیمه‌ها پاشنه آشیل طرح تحول سلامت هستند، اظهار کرد: از ابتدا در طرح تحول سلامت دو هدف کاهش پرداخت از جیب مردم و افزایش ضریب نفوذ بیمه‌یی دنبال می‌شد.

وی افزود: در این مدت ضریب نفوذ بیمه‌یی افزایش یافت، اما کاهش پرداخت از جیب مردم باقی ماند و کامل محقق نشد، اگر قرار باشد این اتفاق بیفتد باید منابع آن تامین شود.

رییس هیات‌مدیره سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه از زمان آغاز طرح تحول سلامت، منابع کافی برای آن دیده نشد، اظهار کرد: اگر نگرانی هم وجود دارد که بیمارستان‌های دولتی و مجری طرح تحول سلامت پولشان را دریافت نکرده‌اند، علت این است که منابع به موقع تزریق نشد.


کمبود نیروی انسانی در اورژانس کشور

فارس| رییس هیات‌مدیره انجمن فوریت‌های پزشکی ایران با اشاره به کمبود نیروی انسانی در اورژانس پیش بیمارستانی کشور گفت: مردم ما باید از بهترین کیفیت خدمات اورژانس بهره‌مند باشند. محمد قادری‌فر گفت: سابقه فعالیت اورژانس

پیش بیمارستانی در ایران به چهلمین سال خود رسید و با وجود خدمت‌رسانی شبانه‌روزی تکنیسین‌های اورژانس، تسهیلات، حقوق، مزایا و سختی کار متناسب با مسائل این شغل وجود ندارد.

وی افزود: وزیر بهداشت و رییس مرکز فوریت‌های پزشکی کشور با جدیت پیگیر احقاق حقوق تکنیسین‌های اورژانس در کشور هستند که امیدواریم به زودی شاهد تحولی برای اورژانس کشور باشیم. رییس هیات‌مدیره انجمن فوریت‌های پزشکی ایران با اشاره به کمبود نیروی انسانی در اورژانس پیش بیمارستانی گفت: به دلیل کمبود نیرو پرسنل ما دو شیفته فعالیت خدمت‌رسانی به مردم را انجام می‌دهند ولی متاسفانه حقوق و مزایای کافی متناسب با فعالیت خود دریافت نمی‌کنند. قادری‌فر با بیان اینکه در کشور نیز کمبود آمبولانس داریم، افزود: این مساله پیگیری شده و درحال خریداری آمبولانس هستیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر