بازار حمل ونقل

۱۳۹۴/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۹۹۷

تردد مرزی یک میلیون ‌مسافر

گروه حمل ونقل و خودرو مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری از تردد ۵میلیون و ۲۱هزار و ۸۷۴مسافر از مرزهای زمینی کشور در ۵ماهه نخست سال‌جاری خبر داد. محمدجواد عطرچیان‌‌ بیان کرد: میزان جابه‌جایی مسافر در مرزهای کشور نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش 4درصدی را نشان می‌دهد. وی به فعال‌ترین مرزهای زمینی ایران در تردد مسافر اشاره کرد و افزود: در پنج ماهه نخست امسال از مرز مهران، 638هزار و 985نفر، از مرز بازرگان 537هزار و 818نفر، از مرز شلمچه 446هزار و 929نفر، از مرز باشماق 372هزار و 334نفر، از مرز تمرچین 357هزار و 664نفر، از مرز آستارا 301هزار و 588نفر، از مرز بیله‌سوار 274هزار و 478نفر و از مرز پرویزخان 234هزار و 854مسافر‌ جابه‌جا شدند.


اجرای 6 میلیارد یورو پروژه ریلی

ایسنا شرکت ساخت، فهرست 6پروژه کلان ریلی خود برای جذب سرمایه‌گذار را منتشر کرده است. به گفته علی نورزاد، مدیرعامل شرکت ساخت، راه‌آهن مهم چابهار، زاهدان، بیرجند که از سال‌های قبل در دستورکار قرار گرفته و در تبدیل شدن چابهار به قطب اقتصادی منطقه تاثیر بسزایی دارد، در راس بزرگ‌ترین پروژه‌های کشور جا گرفته است. پس از آن، ایجاد خط ریلی درود - خرم‌آباد - اندیشمک، راه‌آهن گرگان - بجنورد - مشهد، راه‌آهن شیراز - بوشهر - عسلویه، راه‌آهن رشت - آستارا و راه‌آهن کرمانشاه - خسروی از دیگر پروژه‌هایی هستند که در انتظار جذب سرمایه مانده‌اند. این پروژه‌ها نزدیک به 6میلیارد یورو اعتبار نیاز دارند و شاید در شرایط فعلی اقتصاد کشور بهترین فکر برای تکمیل آنها جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی با پشتوانه مالی بالا باشد.


همکاری با «بوئینگ» منتظر مجوز امریکا

تسنیم شرکت هواپیماسازی بوئینگ بااشاره به تمایل خود برای ازسرگیری همکاری‌ها با ایران اعلام کرد: منتظر دریافت مجوز ازسوی دولت امریکا برای ورود به مذاکرات تجاری با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی است. این شرکت اعلام کرده که فرصت خوبی برای همکاری با ایران می‌بیند. مقامات ایرانی پیش‌تر گفته بودند، کشور طی یک دهه آینده، برای نوسازی ناوگان هوایی سالخورده خود که سال‌ها تحت‌تحریم‌های امریکا و اروپا قرار داشته به 400 تا 500فروند هواپیمای مسافربری به‌ارزش حداقل 20میلیارد دلار نیاز خواهد داشت. به گفته یک مقام ایرانی، «وقتی پنجره خرید باز شد، شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به‌ سمت بوئینگ روانه خواهند شد، زیرا این شرکت روابطی طولانی‌ با ایران به‌عنوان یک مشتری داشته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر