اخبار

۱۳۹۴/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۹۹۳

قیمت مسکن مهر افزایش نمی‌یابد

براساس اعلام دو مقام مسوول در وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید، قیمت‌های مسکن مهر پردیس تنها بر اساس دستورالعمل‌های شماره یک، دو و سه اعلام شده است و هیچ افزایش قیمتی طبق این دستورالعمل‌ها در کار نیست. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، برای کاهش فشار مالی از دوش متقاضیان مسکن مهر، وزیر راه و شهرسازی پیش از این تاکید کرده بود که مبلغی از متقاضیان بابت خدمات زیربنایی و روبنایی دریافت نشود؛ این در حالی است که در گذشته بخشی از آورده‌های مردمی برای خدمات زیربنایی هزینه می‌شد. با توجه به اینکه کلنگ مسکن مهر پردیس دیرتر از سایر شهرهای کشور به زمین زده شد، مشکلاتی پیش روی متقاضیان مسکن مهر این شهر ایجاد شد که هنوز هم در برخی موارد این مسائل ازجمله در بحث قیمت‌ها ادامه دارد.


بخش خصوصی می‌تواند حوزه مسکن را رونق دهد

یک عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد که بخش خصوصی می‌تواند موجب رونق در حوزه مسکن شود. حسین محمدزاده گفت: دولت در رونق بخش مسکن توفیق چندانی نداشته است و نمی‌تواند بیش از این در این بخش دخالت کند؛ رونق مسکن می‌تواند موجب رشد اشتغال و توسعه فعالیت صنایع مرتبط با آن باشد و نگاه همه‌جانبه‌یی را برای خروج از وضع کنونی نیاز دارد لذا لازم است ابعاد مختلف رونق مسکن و بهبود کیفیت مصالح و توسعه تکنولوژی ساخت نیز در آن دیده شود. وی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تاکید بر ساماندهی پیش‌فروش مسکن و پروژه‌های بزرگ گفت: در گذشته لایحه پیش‌فروش مسکن مطرح بود که دولت آن را پس گرفت و هنوز لایحه جایگزینی ارائه نکرده است و برخوردها نیز با پروژه‌هایی که سرمایه‌های مردم را در معرض خطر قرار دادند به گونه‌یی نبود که بازدارندگی ایجاد کند و این مساله خلأ قانونی در این بخش را بیشتر نشان می‌دهد.


افتتاح 4 ایستگاه خط 3 مترو

مدیرعامل شرکت مترو از افتتاح چهار ایستگاه بخش شمالی خط 3 توسط قالیباف طی روزهای آینده خبر داد. هابیل درویش افزود: خط 3 مترو 37 کیلومتر است که از ایستگاه آزادگان که در اول جاده ساوه بوده است آغاز و پس از گذشتن از نعمت‌آباد، عبدل‌آباد، قلعه‌مرغی، ‌راه‌آهن، مولوی، منیریه، امیر‌اکرم، چهارراه ولیعصر، میدان ولیعصر، فاطمی، در ایستگاه شهید قدوسی تغییر جهت داده و نهایتا در ایستگاه میدان قائم قطار توقف خواهد کرد. به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ساخت خط سه مترو بسیار سخت بود، گفت: بخش شمالی خط 3 مترو از مناطق قدیمی و تاسیسات قدیمی و قنات‌های بسیاری عبور می‌کرد اما خوشبختانه توانستیم با کمترین مشکل، این قسمت از خط 3مترو را به بهره‌برداری برسانیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر