حوالی تعاون

۱۳۹۴/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۹۹۰

تعاونی‌ها بهترین راه ایجاد درآمد و کسب‌وکار موفق

ایسنا امید شنعه مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران، با بیان اینکه بخش تعاون فردگرا و سرمایه‌محور نیست و بر جمع‌گرایی و فعالیت گروهی استوار است، اظهار کرد: در بخش تعاون افراد در کنار هم قرار گرفته و با سرمایه‌های اندکی که تجمیع می‌کنند کارهای بزرگی انجام می‌دهند به‌نحوی که اگر هر عضو تعاونی یک میلیون تومان آورده به تعاونی تزریق کند از محل تجمیع آ‌ن سرمایه بسیار خوبی برای شروع یک کسب‌وکار و ایجاد اشتغال پایدار و پویا فراهم می‌شود.

وی مهم‌ترین مزیت بخش تعاون را اشتغال بسیار با هزینه اندک عنوان کرد و گفت: تعاونی‌ها بهترین راه ایجاد درآمد و کسب‌وکار موفق و ارزان به‌شمار می‌روند و به‌دلیل اهمیت نیروی انسانی و پایین بودن هزینه‌ها بازخورد و نتیجه بهتر و مطلوب‌تری در آنها حاصل می‌شود.

شنعه درباره هزینه ایجاد شغل در بخش تعاون اظهار کرد: این مساله بستگی به نوع تعاونی دارد. هزینه ایجاد شغل در تعاونی‌های مشاغل خانگی با تعاونی‌های تولیدی یا خدماتی متفاوت است اما به‌طور متوسط هزینه اشتغال بخش تعاون از هفت میلیون تومان شروع شده و تا 100میلیون تومان را در بر می‌گیرد از این رو فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و جوانان جویای کار می‌توانند برای آغاز یک کسب‌وکار خوب از قالب تعاونی

استفاده کنند.

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران اضافه کرد: صرف‌نظر از دیدگاه دینی و تاکیدی که قرآن بر مقوله تعاون و فعالیت جمعی دارد از جنبه اجتماعی بسیاری از کشورهای اروپایی پیشرو در بخش تعاون بوده و هستند و در این کشورها اهمیت و جایگاه تعاون به‌خوبی نهادینه و شناسایی شده است. به گفته وی، دولت باید از ظرفیت‌ها و مزیت‌های بخش تعاون در بحث اشتغالزایی به‌ویژه ساماندهی کارجویان استفاده و برنامه مدونی در این خصوص تدوین کند.


بیش از 10میلیون ایرانی عضو و سهامدار بیمه تعاون هستند

ایرنا محمدرضا اسماعیلی‌نیا معاون امور شعب بیمه تعاون در آیین افتتاح شرکت بیمه تعاون در سنندج، افزود: امروز این بیستمین شرکتی است که در کشور فعالیت‌های خود را آغاز می‌کند.

وی بااشاره به اینکه این شرکت درراستای تغییر زیرساخت‌ها و آینده‌نگری مردم، پا به عرصه صنعت بیمه گذاشت، اظهار کرد: بیمه تعاون نخستین تعاونی است که وارد بازار فرابورس شده و در این زمینه نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه بیمه تعاون در 6ماهه دوم سال92 با سرمایه‌یی حدود 28میلیارد تومان آغاز به فعالیت کرده است ابراز امیدواری کرد: در چند سال آینده سرمایه شرکت به 250میلیارد تومان افزایش یابد.

وی اظهار کرد: بیمه تعاون در سال اول تاسیس حدود 18درصد سود و در سال دوم 70درصد سود داشته است. معاون امور شعب بیمه تعاون بااشاره به اینکه بخش تعاون یکی از سه بخش اقتصادی کشور است، گفت: بخش تعاون در نظام جمهوری اسلامی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

اسماعیلی‌نیا توسعه عدالت اجتماعی، بهبود معیشت مردم و دخیل دادن مردم در توسعه کشور و تحقق اصل44 قانون اساسی را از اهداف مهم بخش تعاون عنوان کرد.

وی بااشاره به مطرح شدن اقتصاد مقاومتی ازسوی مقام معظم رهبری، گفت: شرکت بیمه توسعه تعاون درراستای تحقق اقتصاد مقاومتی آغاز به فعالیت کرد.

وی به نقش تاثیرگذار مردم در توسعه و شکوفایی اقتصادی کشور اشاره و ادامه داد: امروز دولت از حضور فعال مردم در بخش‌های اقتصادی حمایت می‌کند.

وی اخذ مجوز بیمه مرکزی در یک سال گذشته را اقدام مهمی برشمرد و گفت: هم‌اکنون تعاونی کارکنان دولت، فرهنگیان دولت و اقشار تعاونی جزو سهامداران بیمه تعاون هستند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان نیز در این آیین توسعه فعالیت‌های بیمه را در جامعه ضروری دانست و اظهار کرد: بیمه تعاون با هدف توسعه اقتصادی، فراهم کردن زمینه رقابت سالم و داشتن اقتصاد پویا و موفق همچنین نیاز به پوشش بیمه‌یی راه‌اندازی می‌شود.

بهرام نصراللهی‌زاده با‌اشاره به اینکه بخش خصوصی و بخش تعاون می‌تواند به شتاب بخشی روند توسعه و کاهش هزینه‌ها کمک ‌کند، افزود: در همین راستا دولت بسترهای مناسب فعالیت بخش‌های غیردولتی با هدف رشد و توسعه کشور را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده هر جا دولت در عرصه مدیریت اقتصاد نفوذ بیشتری داشته ناکارآمدی در روند توسعه به همراه داشته است.

وی اظهار کرد: در همین راستا دولت وظایف تصدیگری خود را محدود کرده و زمینه گسترش فعالیت‌های بخش خصوصی و تعاونی را فراهم کرده است. وی خروج از رکود و ورود به فاز جدید توسعه عمرانی را سیاست‌های امروز دولت عنوان کرد و گفت: در همین راستا کمک به توسعه همه‌جانبه استان کردستان مورد توجه ویژه دولت است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر