تازه‌های پتروشیمی

۱۳۹۴/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۹۸۵

کسب مجوز پتروشیمی زنجان برای برداشت از صندوق توسعه ملی

نیپنا مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پتروشیمی زنجان موفق به دریافت مصوبه هیات دولت برای برداشت حدود میزان 280میلیون یورو وام از صندوق توسعه ملی شد. مرضیه شاهدایی افزود: پتروشیمی زنجان همچنین اخیرا موفق شده مجوز افزایش سرمایه خود را از بانک‌های داخلی دریافت کند. وی با بیان اینکه هم‌اکنون پتروشیمی زنجان بیش از 23درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: امید است با تامین منابع مالی که در این طرح پیش‌بینی شده است تا پایان امسال روند اجرایی آن تسریع مناسبی یابد. مجتمع پتروشیمی زنجان که با هدف تولید اوره و آمونیاک برنامه‌ریزی شده است، در منطقه ایجرود زنجان و در زمینی به مساحت 500هکتار در دست احداث است. ظرفیت تولید مجتمع پتروشیمی زنجان یک‌میلیون تن اوره و 670هزار تن آمونیاک برآورد شده و با احداث این واحد صنعتی، امکان راه‌اندازی و سرمایه‌گذاری در صنایع جانبی پتروشیمی در استان نیز فراهم می‌شود. این پروژه ازجمله طرح‌های استانی پتروشیمی است که در سال1385 و در سفر هیات دولت به تصویب رسیده است و نزدیک به 96هزارنفر از سهام عرضه شده آن از شهروندان استان خریداری کرده‌اند. هم‌اکنون ظرفیت تولید اوره و آمونیاک کشور معادل مصرف آن است و با بهره‌برداری از سه طرح استانی پتروشیمی (زنجان، گلستان و لردگان) قسمتی از اوره و آمونیاک تولید شده در کشور صادر خواهد شد.

پتروشیمی ارومیه، بهترین عملکرد در تولید مرداد ماه

نیپنا بالاترین عملکرد تولید در مردادماه امسال در مقایسه با برنامه ماه خود را به ترتیب پتروشیمی‌های ارومیه، قائد بصیر (گلپایگان) و ایلام داشته‌اند. پتروشیمی ارومیه مردادماه امسال با بیش از 126درصد تولید نسبت به برنامه تولید ماه خود توانسته جایگاه نخست را در این زمینه در کشور به خود اختصاص دهد، این پتروشیمی که توانایی تولید سالانه بیش از 80هزار تن محصول را دارد در مرداد ماه امسال بیش از 7.1 هزار تن محصول تولید کرده است. از ابتدای امسال تا پایان مردادماه پتروشیمی ارومیه بیش از 15هزار تن محصول تولید کرده است، همچنین این پتروشیمی در مردادماه امسال 0.18درصد از تولید محصولات پتروشیمی کل کشور را به خود اختصاص داده است. براساس این گزارش، هم‌اکنون واحد اسید سولفوریک پتروشیمی ارومیه روزانه 150 تن اسید سولفوریک تولید می‌کند، 50درصد از تولید واحد اسید سولفوریک در پتروشیمی ارومیه مصرف و مابقی به استان‌های همجوار و کشور ترکیه صادر می‌شود. هم‌اکنون این واحد از شرایط مناسبی برخوردار است. با بهره‌برداری از واحد اسید سولفوریک این مجتمع پتروشیمی توسعه زنجیره ٩ واحد پایین‌دستی نیز در کنار واحد اسید سولفوریک اجرا خواهد شد؛ پتروشیمی ارومیه به دلیل دارا بودن زمین، نیروی انسانی و یوتیلیتی ظرفیت افزایش تولید را داراست و به زودی با تمام ظرفیت به تولید خواهد پرداخت. همچنین ساخت یک شیمی شهر اسید سولفوریک نیز به عنوان یک ایده نوین در این مجتمع پتروشیمی در دست بررسی است و تلاش برای جلوگیری از خام‌فروشی و افزایش ارزش افزوده به عنوان یک هدف در دستور کار قرار دارد.

برکناری مدیر ایمنی پالایشگاه شازند

تسنیم مدیر ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست شرکت ملی پالایش و پخش به‌دلیل اعتراض به حوادث‌ مکرر پالایشگاه امام‌خمینی(ره) شازند طی دو سال گذشته که به کشته شدن ۶نفر تاکنون انجامید، از این سمت برکنار شد. بعد از حادثه هفته گذشته پالایشگاه امام‌خمینی(ره) شازند که یک قربانی برجای گذاشت، اصغر رمضانی مدیر ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست شرکت ملی پالایش و پخش نسبت به مدیریت ضعیف و تکرار حوادث در این پالایشگاه واکنش نشان داد و پس از آن برکنار شد.

عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش بعد از کنار گذاشتن رمضانی از این سمت، کلهر را به‌عنوان مدیر ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست شرکت ملی پالایش و پخش منصوب کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر