نیاز به فیلم‌های بیشتر درباره طبقه متوسط اجتماع

۱۳۹۴/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۹۷۵

تعدادی از کارگردان‌های بریتانیایی در نشستی اعلام کردند سینما به فیلم‌های بیشتری درباره طبقه متوسط جامعه نیاز دارد.

کارگردان‌های انگلیسی با اعتراض به ترسیم جنبه‌های کاپیتالیستی فرهنگ طبقه متوسط گفتند باید به جای درام‌های مقطعی به مسائل مردمی توجه بیشتر شود.

این نشست که برای توجه بیشتر بر سینمای لندن ترتیب داده شده بود درکنفرانس مطبوعاتی فیلم «شهر به شهر: لندن» نظرات کارگردان‌های بریتانیایی را منعکس کرد.

کارگردان دیوید فار یکی از ۶ فیلمساز بریتانیایی حاضر در این پانل گفت: بریتانیا هنوز به نوعی دیوانگی حول موضوع‌ها مبتلاست. شماری از کارگردان‌ها بیشتر به درام‌های مقطعی یا رئالیسم اجتماعی معتقدند و همین صنعت را دچار محدودیت کرده است. وی گفت: ساخت فیلم‌های مد روز درباره مردم مد روز که توسط مردمی مد روز ساخته می‌شوند، مرا واقعا دیوانه می‌کند. نخستین فیلم بلند این کارگردان با عنوان «پایین‌دستی‌ها» درباره نبرد روانی یک زوج از طبقه متوسط با همسایه‌های زیر پله‌یی‌شان برای نخستین‌بار در تورنتو به نمایش درآمد.

تام جنس فیلمساز بلژیکی که ۲۰سال است در لندن به کار فیلمسازی مشغول است، نیز گفت: فیلم‌های کافی درباره طبقه متوسط ساخته نمی‌شود. او از کارگردان‌هایی مثل اندرو هی و جونا هوگ برای توجه به این جنبه از زندگی بریتانیایی تقدیر کرد و گفت: شمار طبقه متوسط خیلی بیشتر از طبقه کارگر، تبهکارها یا فروشندگان مواد مخدر است.

در نهایت، این پنل به بحران املاک لندن پرداخت. دیوید فار فاصله بین ثروتمند و فقیر را «به‌طور خارق‌العاده‌یی زیاد» خواند و گفت: مانند تمام شهرهایی که هنر در آنها منفجر می‌شود، پول به سرعت حرکت می‌کند. کیتون- جونز هم گفت: بهترین نکته لندن این است که ثروتمند و فقیر کنار هم زندگی می‌کنند و صنعت فیلم باید تلاش بیشتری برای نشان دادن این حقیقت روی پرده بزرگ انجام دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر