فاز سوم بحران اقتصادی جهانی می‌رسد

۱۳۹۴/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۹۷۲


مازیار معتمدی|

گاردین

آشفتگی جهانی ممکن است باعث صفر شدن نرخ‌ها شود- درحالی که اقتصاددان ارشد بانک انگلستان خاطرنشان کرد که بحران اقتصادی جهانی دارد وارد فاز سوم آشفتگی خود می‌شود، همچنین اخطار داده شد که نرخ بهره در بریتانیا ممکن است حتی از پایین‌ترین نرخ ثبت شده فعلی خود هم بیشتر کاهش پیدا کند، اندی هالدین به شواهد کاهش سرعت اقتصادی در بریتانیا اشاره کرد و از خطرات تهدیدکننده اقتصاد جهانی ازسوی چین سخن گفت. دیدگاه هالدین مبنی بر اینکه بانک انگلستان ممکن است برای حفاظت از بهبود اقتصادی بریتانیا نیازمند حرکاتی حتی غیرسنتی‌تر شود، او را در سوی مخالف مارک کارنی رییس بانک قرار می‌دهد که گفته نرخ بهره ممکن است از اوایل سال آینده بالاتر برود.


وال استریت ژورنال

ای‌پی‌ای، فولکس واگن را به گریز از قوانین انتشار گازها متهم می‌کند- ‌ای‌پی‌ای (سازمان حفاظت زیست‌محیطی ایالات‌متحده) کمپانی فولکس واگن را به گریز عمدی از قوانین آلودگی هوا در نزدیک به نیم میلیون ماشین که از سال2008 به بعد فروخته شدند، متهم کرده است و به این ترتیب یک‌بار دیگر نشان داده که برنامه اوباما مبنی بر توبیخ ماشین‌سازان که از قوانین سرپیچی می‌کنند، جدی است.


نیویورک تایمز

پاپی فروتن که جهان را به چالش می‌کشد- تنها چند روز بعد از انتخاب شدن پاپ فرانسیس، دفتر روابط عمومی واتیکان متوجه شد که پاپ جدید به‌طور غیرمنتظره‌یی در حال جشن گرفتن مراسم دعای صبح است. پاپ‌های دیگر هم مراسم دعای صبح را پیش از او اداره کرده بودند، اما همان‌طور که کل دنیا (و دفتر روابط عمومی واتیکان) به فاصله کمی بعد از آن متوجه شدند، فرانسیس کارها را به شیوه خودش انجام می‌داد. این مراسم صبحگاهی در یکی از کلیساهای کوچک واتیکان برگزار شد، حضار او نه کاردینال‌ها بلکه باغبان‌ها، آبدارچی‌ها و کارمندان دفتری واتیکان بودند. خود فرانسیس هم داشت موعظه می‌خواند و مجلس را مانند پاپ ژان پل دوم فقط ریاست نمی‌کرد. او داشت بدون نوشته سخن می‌گفت، مثل یک کشیش محلی معمولی؛ اما کشیشی با پیغامی بزرگ. فرانسیس طی یکی از سخنرانی‌های صبحگاهی‌اش گفت: «کلیسا از همه ما می‌خواهد بعضی چیزها را تغییر دهیم. از ما می‌خواهد از ساختارهای منحط دوری کنیم، چون آنها بی‌فایده هستند.» نمادگرایی این مراسم صبحگاهی که فرانسیس حالا چهار بار در هفته برگزار می‌کند، واضح است: یک شان متواضع‌تر برای مقام پاپ بودن که در آن خود پاپ از همه جلوتر است و یک پادشاه نیست. اما پاپ متواضع به هیچ‌وجه به معنی جاه‌طلبی‌های فروتنانه‌تر نیست. فرانسیس تنها سعی در تغییر دادن کلیسای کاتولیک ندارد. به‌نظر می‌رسد او می‌خواهد دنیا را تغییر دهد.

فولکس واگن، تیم فرمول یک ردبول را می‌خرد- غول اتومبیل‌‌سازی آلمان در آستانه خرید یکی از مهم‌ترین تیم‌های فرمول یک قرار دارد. این دو کمپانی در آستانه عقد قراردادی هستند که براساس آن ردبول همچنان اسپانسر اصلی تیم خواهد بود اما فولکس واگن از موتورهای خودش در اتومبیل‌های مسابقه استفاده می‌کند. هنوز مشخص نیست کدام زیرمجموعه فولکس واگن این تیم را دراختیار خواهد داشت اما آئودی اصلی‌ترین گزینه است. در حال حاضر ردبول از موتورهای کمپانی ایتالیایی فراری استفاده می‌کند و تا سال2018 با این کمپانی قرارداد دارد. براساس این گزارش، فولکس واگن از عدم توافق فراری و ردبول استفاده کرده و پیشنهاد بهتری ارائه داده که ردبول آن را پذیرفته اما این تیم مجبور است تا پایان سال2018 به قراردادش با طرف ایتالیایی پایبند باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر