جایزه‌ جهانی سقراط برای‌ ناشر ایرانی

۱۳۹۴/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۹۶۸

یک ناشر ایرانی از کسب جایزه جهانی «سقراط» سال 2015 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی موسسه انتشاراتی شباویز اعلام کرد مراسم اعطای جایزه روزهای شنبه و یکشنبه 26 و 27سپتامبر 2015 برابر با 4 و 5مهرماه 1394 در شهر رم برگزار می‌شود و از مدیر این انتشارات برای حضور در این مراسم دعوت شده است. جایزه سقراط، یکی از چهار جایزه‌یی است که در سال 2015 اعطا می‌شود و به‌ ترتیب اهمیت عبارتند از:

1. جایزه‌ جهانی سقراط که در حوزه‌های مدیریت دولتی، آموزش، علوم و فناوری، فرهنگ و هنر، اقتصاد و بازرگانی، پزشکی و داروسازی اعطا می‌شود.

2. جایزه‌ جهانی ارسطو که برای دستاوردهای دانش‌محور در جوامع امروز اعطا می‌شود.

3. جایزه‌ اروپای زرین برای ارتقای کیفیت در کار، که به دستاوردهای برتر در کسب و کار اعطا می‌شود.

4. جایزه‌ بهترین دستاورد که برای اعتلای کیفیت در کسب و کار اعطا می‌شود.

برندگان جوایز در سال‌های گذشته، دانشمندان خوشنام، دانش‌پژوهان بنام و صاحبان برتر مشاغل جهانی بوده‌اند که از 35کشور مختلف جهان برگزیده شده‌اند.

جایزه‌ جهانی سقراط، یکی از معتبرترین و مهم‌ترین جوایز بین‌المللی است که رقابت برای به دست آوردن آن بسیار فشرده و نفس‌گیر است. نامزدهای دریافت جایزه، فن‌سالاران استثنایی با گذشته‌یی بسیار درخشان و پرافتخارند که از نظر اخلاق اجتماعی و تکریم دیگران نیز در بالاترین سطح قرار دارند. در این گزینش، ظرفیت علمی، میزان نوآوری در کار و توانایی بازآفرینی و خلق فکرهای تازه در هر فضای کسب و کار، آموزشی و فرهنگی نیز محک زده می‌شود.

انتخاب در چهار مرحله انجام می‌شود: ابتدا حرفه‌یی‌های متخصص در رشته‌های مختلف، برگزیدگان محلی، ملی و بین‌المللی خود را انتخاب و معرفی می‌کنند. نتیجه‌ کار مبنای ثبت‌نام موسسه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مراکز دارای جاذبه، تحرک و گستردگی در کسب و پیشه، آموزش، علم و فرهنگ است.

در مرحله‌ دوم، اطلاعات جامع و کامل همه‌ برگزیدگان گردآوری می‌شود تا مورد بررسی بیشتر قرار گیرد. منتخبان این مرحله، به‌ مرحله‌ سوم می‌رسند.

در مرحله‌ سوم اعضای هیات‌ بین‌المللی ارسطو، تصمیم خود را در مورد برگزیدگان نهایی اتخاذ می‌کنند و به‌ برندگان هم اطلاع می‌دهند.

در مراسم جایزه‌ جهانی سقراط، تمام برگزیدگان مرحله‌ نخست حضور می‌یابند. در دو روز اختصاص‌یافته به‌ مراسم، نشست‌های تخصصی بسیاری برگزار می‌شود و همایش‌های بین‌المللی بر غنای مراسم می‌افزاید. در پایان این دو روز جوایز برندگان، در مراسمی اعطا می‌شود. برگزارکنندگان مراسم در اسپانیا، ایتالیا، بلغارستان و ترکیه دفتر نمایندگی فعال دارند.

بنابر اعلام این ناشر، از آنجا که زمان برگزاری مراسم فاصله‌ اندکی با زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت دارد، مدیر شباویز از حضور در مراسم عذرخواهی کرده است. از آن گذشته، پرداخت هزینه‌ سفر و اقامت نیز از توان مالی انتشارات خارج است و برگزارکنندگان پذیرفته‌اند جایزه را برای شباویز بفرستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر