بررسی مدل جهانی اوپک از عرضه جهانی نفت

۱۳۹۴/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۹۶۴

شانا

کارشناسان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) درجلسه هیات کمیسیون اقتصادی، میزان تقاضا برای نفت این سازمان و همچنین کاهش قیمت نفت را بررسی کردند.

مدیر امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، بعد از جلسه ویژه هیات کمیسیون اقتصادی اعضای اوپک که هفته گذشته در وین برگزار شد، درباره محور این جلسه گفت: در این جلسه درباره میزان عرضه و تقاضا برای گاز، زغال‌سنگ و سایر حامل‌های انرژی که در بلندمدت تقاضا برای نفت را تحت تاثیر قرار می‌دهند، بحث شد.

مهدی عسلی افزود: همچنین برآوردهای بلندمدت مدل جهانی اوپک (اوم) از عرضه جهانی نفت و سایر حامل‌های انرژی نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. در دبیرخانه اوپک، سالانه علاوه بر دو جلسه تحلیل بازار نفت در کوتاه‌مدت که بلافاصله قبل از کنفرانس اوپک برگزار می‌شود، یک جلسه کارشناسی نیز برای بررسی مسائل انرژی در بلندمدت برگزار می‌شود. این «جلسه ویژه هیات کمیسیون اقتصادی» خوانده می‌شود.

وی درباره اینکه آیا درباره روند نزولی قیمت نفت و تداوم آن در ادامه امسال نیز مباحثی مطرح شده است، تصریح کرد: قیمت نفت در بلندمدت در مدل اوم و تاثیر آن در عرضه و تقاضای بلندمدت نفت (مقاطع ٥ساله تا ٢٥سال آینده) بررسی می‌شود. به گفته عسلی، با توجه به فاصله زمانی معمولا طیف و دامنه‌یی که قیمت نفت می‌تواند در آن تغییر کند، بررسی شد. مدیر امور اوپک و روابط با مجامع انرژی افزود: در بلندمدت تقاضای نفت تحت تاثیر رشد اقتصادی، جمعیت و شهرنشینی و پیشرفت‌های فنی در عرصه‌های مختلف مانند ساختمان و حمل‌ونقل و در بخش عرضه است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر