کوتاه از تجارت

۱۳۹۴/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۹۵۳

گزارش آنلاین عوارض دریافتی از کالاها

مسعود کرباسیان، رییس کل گمرک ایران گفت: سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک این امکان را فراهم آورده است تا گزارش‌گیری از میزان عوارض دریافتی از کالاها به صورت آنلاین انجام شود.

کرباسیان در بازدید یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی توضیح داد: این امکان هم‌اکنون برای کالاها ازجمله خودرو، برنج، گوشت و سیگار فراهم شده که به برنامه‌ریزان اقتصادی این امکان را می‌دهد تا به صورت آنلاین و لحظه‌یی گزارش میزان دریافتی‌ها از بابت عوارض ورود کالاهای مهم و حساس را به صورت لحظه‌یی از گمرک دریافت کنند.


کاهش ۲۰ درصدی تجارت ایران و چین

تسنیم مجیدرضا حریری، نایب‌رییس اتاق ایران و چین با بیان اینکه تا پایان سال ۲۰۱۵ در مجموع مبادلات تجاری ایران با چین ۲۰درصد کاهش یابد، افزود: دلیل این کاهش توافق هسته‌یی نیست بلکه به خاطر کاهش قیمت فروش نفت است.

نایب‌رییس اتاق ایران و چین با اشاره به اینکه هند، چین و روسیه بعد از توافق هسته‌یی به ایران نیامده‌اند، تصریح کرد: این کشورها از گذشته در ایران حضور داشتند و کشور‌هایی که نبودند، می‌آیند تا ببیند چه خبر است. اما کشور‌هایی که از قبل در ایران بودند می‌دانند که هیچ خبری نیست. وی خاطرنشان کرد: بیشترین صادرات ایران به چین در سال‌های گذشته نفت بود که اکنون قیمت آن به یک سوم کاهش پیدا کرده است. به طوری که نفتی که در گذشته بشکه‌یی 100دلار می‌فروختیم امروز به حدود 40دلار کاهش پیدا کرده است. حریری یادآور شد: پیش‌بینی من این است که تا پایان سال 2015میلادی در مجموع مبادلات تجاری ایران با چین 20درصد کاهش یابد.


اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با قاچاق

خانه ملت عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به اینکه دولت باید عزم جدی در مبارزه با قاچاق کالا از خود نشان دهد، گفت: فرهنگ‌سازی بازار مصرف تولیدات داخلی و مرغوب بودن کالاها می‌تواند از ورود کالاهای نامرغوب قاچاق به کشور جلوگیری کند. یوسفیان‌ملا با بیان اینکه باید تولید داخلی را افزایش دهیم، ‌تصریح کرد: الگو قرار دادن اقتصاد مقاومتی همراه با راهکارهای مناسب مبارزه با قاچاق کالا می‌تواند گرایش بیشتر به مصرف کالاهای داخلی و میزان تولید داخلی را افزایش دهد. وی افزود: دولت باید عزم جدی در مبارزه با کالای قاچاق داشته باشد و با تقسیم مسوولیت‌ها، سازمان‌های خود را در این زمینه فعال کند. وی وجود بازارهای غیررسمی را عاملی مهم در افزایش قاچاق کالا برشمرد و اظهار کرد: بالابودن تعرفه‌های گمرکی، نبود نظارت کافی و نبود عزم جدی در دولت از دیگر دلایل افزایش قاچاق کالا به کشور است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر