اخبار

۱۳۹۴/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۹۴۸

ایران‌چک جدید ۵۰ هزار تومانی به خودپردازها آمد

ایران‌چک جدید ۵۰ هزارتومانی توسط بانک‌ها در عابر بانک‌ها قرار گرفت و وارد بازار شد.

به گزارش مهر، ایران‌چک ۵۰ هزارتومانی با طرح جدید که همزمان با تولد امام رضا(ع) در روز چهارم شهریور توسط بانک مرکزی و با حضور و امضای یادبود رییس‌جمهور رونمایی شده بود، توسط شبکه بانکی کشور در دستگاه‌های خودپرداز قرار گرفت و وارد بازار شد. البته ایران چک‌های طرح قبلی کماکان معتبر بوده و تا پایان عمر مفید خود مبادله می‌شوند. ایران چک 500هزار ریالی جدید در ابعاد ۷۱*۱۴۲ میلی‌متر تولید شده است. تصویر روی ایران چک، نقش گنبد و گلدسته حرم امام رضا(ع) و نمای پشت آن سقاخانه است که درصحن انقلاب حرم امام هشتم قرار دارد. همچنین در رو و پشت این ایران چک، نماد خورشیدی درج شده که یک پرنده به سوی آن درحال پرواز است.


تدوین مجموعه مقررات بانکی و مبارزه با پولشویی

مجموعه بخشنامه‌های مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی با هدف ارائه منسجم و یکپارچه از ضوابط و مقررات ابلاغی تدوین شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی این بانک به سیاق سنوات اخیر و فراهم شدن امکان دسترسی سهل و سریع آحاد جامعه و به طور خاص دست‌اندرکاران و کارشناسان شبکه بانکی کشور به مجموعه ضوابط و مقررات ابلاغی در سال گذشته اقدام به گردآوری بخشنامه‌های صادره در قالب لوح فشرده و همچنین درج نسخه‌یی از آن در پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی کرده است.

این مجموعه در وب سایت بانک مرکزی در زیر بخش نظارت بانکی، قسمت بخشنامه‌های نظارت قابل دریافت است.


بسته‌های حمایتی بانک صادرات برای تولید گران و کارآفرینان

مدیرعامل بانک صادرات ایران از آمادگی بانک متبوعش برای ارائه مشاوره مالی، تامین سرمایه و سایر کمک‌ها به بنگاه‌های تولیدی خبر داد و افزود: در این ارتباط با تعریف بسته‌های حمایتی، همه شعب این بانک آماده همکاری با تولیدگران و کارآفرینان هستند و اگر در مرحله اجرایی و عملیاتی نیز موانعی وجود داشته باشد آماده اصلاح و روان‌سازی فرآیند اعطای تسهیلات هستیم.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، اسماعیل لـله‌گانی، افزود: این بانک باتوجه به برخورداری از شبکه گسترده، نیروی انسانی کارآمد و وجود زیرساخت‌های لازم از این قابلیت برخوردار است که در عرصه فعالیت اقتصادی کشور بیش از پیش نقش‌آفرینی کند. وی تصریح کرد: یکی از موانع رونق اقتصادی کشور این است که برخی واحدهای تولیدی که از تسهیلات بانکی استفاده کرده‌اند در شرایط فعلی امکان فروش محصولات خود را به دلایل گوناگون ندارند و همین امر سبب می‌شود در بازپرداخت تسهیلات اخذ شده با مشکل مواجه شوند. مدیرعامل بانک صادرات ایران با تاکید بر ضرورت بازنگری در شیوه‌های تولید و فعالیت صنایع مختلف، افزود: زنجیره موفقیت سازمانی باید با هماهنگی و همگرایی همه بخش‌ها محقق شود و در این راستا استفاده از توانمندی و ظرفیت‌های موجود از اهمیت زیادی برخوردار است. این مقام ارشد بانکی خاطرنشان کرد: ورود به عرصه مبادلات بین‌المللی در پس از تحریم نیازمند بازنگری در برخی شیوه‌ها و کاهش هزینه تمام شده تولید برای امکان رقابت است که در این راستا صنایع باید همت بیشتری داشته باشند اما در عین حال از حمایت شبکه بانکی کشور آسوده‌خاطر باشند.

وی اضافه کرد: باتوجه به جایگاه شبکه بانکی در فعالیت‌های اقتصادی از توان و قابلیت مطلوبی برای ارائه مشاوره به کارآفرینان در عرصه‌های مختلف برخوردار است که با هم‌افزایی توان واحد‌های تولیدی و شبکه بانکی در آینده می‌توانیم شاهد مدیریت بهتر نوسانات و چالش‌های پیش روی بازار باشیم.


کاهش نرخ دلار به 3390 تومان

صرافان بازار ارز و سکه نرخ هر دلار امریکا را در روز شنبه 3هزار و 390تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را 917هزار تومان تعیین کردند. هر یورو در بازار آزاد 3هزار و 895تومان و هر پوند نیز 5هزار و 310تومان قیمت خورد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم هر کدام 917هزار تومان تعیین قیمت شدند. نرخ هر نیم سکه بهار آزادی 464هزار تومان و هر ربع سکه نیز 255هزار تومان فروخته شد. هر سکه یک‌گرمی 171هزار تومان و هر گرم طلای 18عیار 94هزار تومان خریدوفروش شد. هر اونس طلا نیز 1140دلار قیمت‌گذاری شد.


تحقق 96 درصدی اهداف بانک مسکن در جذب منابع

طی پنج ماهه ابتدای سال جاری و با تلاش کارکنان بانک مسکن، 96درصد از اهداف این بانک در جذب منابع محقق شده است به گزارش روابط عمومی بانک مسکن، محمدحسین جوادیان رییس اداره کل امور شعب استان‌ها و مناطق بانک مسکن با بیان این مطلب گفت: مدیریت‌های بانک مسکن در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، اردبیل، زنجان، اصفهان، لرستان، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، ایلام، جنوب غرب تهران، گلستان و گیلان موفق‌ترین مدیریت‌های این بانک در جذب منابع بودند. جوادیان ادامه داد: بانک مسکن همچنین در بخش حساب جاری صفر درصدی از رشدی معادل 18/3 در پنج ماهه ابتدای سال جاری برخوردار بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر