احتمال حضور اروپایی‌ها در صنعت برق ایران

۱۳۹۳/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۹۱

پیشنهادهای زیادی ازسوی شرکت‌های اروپایی و غیراروپایی صورت گرفت که به‌‌عنوان نمونه، دو پیشنهاد مبنی‌ بر ایجاد 1500مگاوات نیروگاه خورشیدی ارایه شده که در حال تعامل، بررسی و گفت‌وگو هستیم. معاون وزیر نیرو از استقبال شرکت‌های بزرگ اروپایی و غیراروپایی برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق ایران خبر داد.

هوشنگ فلاحتیان اظهار داشت: مراجعه‌های مکرری در ماه‌های اخیر از طرف کشورها و شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق ایران صورت گرفته است. وی افزود: خوشبختانه مراجعه‌ها به‌صورت قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده و تمایل به سرمایه‌گذاری ازسوی شرکت‌های معتبر بین‌المللی بیشتر شده است. وی اظهار داشت: ما در زمینه استفاده از ظرفیت‌ این شرکت‌ها برای نصب نیروگاه‌های خورشیدی و بادی و ارتقای بازده نیروگاه‌های موجود و نیز احداث نیروگاه‌های جدید استقبال و در تعامل و همکاری با شرکت‌های خارجی، کار هماهنگ و فضای جدید کسب‌و‌کار را برنامه‌ریزی می‌کنیم که هم به‌نفع جمهوری اسلامی ایران و هم شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌کننده در ایران باشد.

وی بااشاره به دو نمونه از پیشنهاد شرکت‌های معتبر خارجی جهت حضور در صنعت برق ایران، گفت: پیشنهادهای زیادی ازسوی شرکت‌های اروپایی و غیراروپایی صورت گرفت که به‌عنوان نمونه، دو پیشنهاد مبنی ‌بر ایجاد 1500مگاوات نیروگاه خورشیدی ارایه شده که در حال تعامل، بررسی و گفت‌وگو هستیم.

فلاحتیان با بیان اینکه همکاری‌های ما در فضای جدید با کشور روسیه در حال توسعه است و باتوجه به برنامه‌ریزی‌‌های صورت‌ گرفته، حجم مبادله‌های خود با کشور روسیه را به چندین برابر مقدار کنونی می‌‌رسانیم، اظهار داشت: براساس تفاهمنامه‌هایی که به‌‌تازگی مبادله شده، چارچوب‌‌های همکاری مشخص شده است و در ماه‌های آینده قراردادهایی جهت سرمایه‌گذاری این کشور در زمینه بازسازی و افزایش بازده نیروگاه‌ها، احداث نیروگاه‌های بخاری جدید، احداث نیروگاه‌های زغال‌‌سنگ‌‌سوز و سایر تجهیزات موردنیاز صنعت برق منعقد می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر