تشکیل ستاد هماهنگی توسعه صادرات به‌روسیه

۱۳۹۳/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۸۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد داد: ستاد هماهنگی توسعه صادرات به‌روسیه با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، امور خارجه، گمرک، بانک مرکزی و تشکل‌های بخش خصوصی و به‌ریاست اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران تشکیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران، محمدرضا نعمت‌زاده در نشست بررسی راهکارهای توسعه صادرات به‌روسیه که با حضور تعدادی از معاونان وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، امور خارجه، گمرک، بانک مرکزی و همچنین نمایندگان تشکل‌های خصوصی برگزار شد، افزود: این ستاد هماهنگی باید به‌دنبال یک هم افزایی بیشتر فکری و ارایه راهکاری‌های اجرایی برای توسعه مناسبات اقتصادی به‌روسیه باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به‌فرصت پیش آمده برای گسترش تعاملات اقتصادی با روسیه، گفت: در این راستا شناسایی شرکت‌های خوشنام را برای توسعه محصولات صادراتی دنبال خواهیم کرد.

وی گفت: شناسایی شرکت‌هایی که با رعایت استانداردهای بین‌المللی در حال فعالیت هستند، می‌تواند در ثبات کسب بازارهای خارجی ما موثر باشد. نعمت‌زاده سپس تصریح کرد: تنها داشتن کارت بازرگانی مجاز ملاک مناسبی برای توسعه مناسبات تجاری و صادراتی نخواهد بود زیرا داشتن سابقه خوب و عمل به‌تعهدات در ارایه خدمات، موضوعی است که می‌تواند ما را در جاودانه کردن و کسب بازارهای صادراتی دیگر کشورها کمک کند. وی تصریح کرد: برای این منظور توجه به بازار روسیه از مهم‌ترین مواردی است که در حال حاضر صادرکنندگان، تولیدکنندگان و همچنین تجار می‌تواند مورد نظر قرار دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر