هدیه رهبری در آستانه سال تحصیلی جدید

۱۳۹۴/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۶۸۴


140مدرسه برکت با ظرفیت 884کلاس درس در 31استان کشور آماده پذیرایی از دانش‌آموزان مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور است. حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری همراه دکترمحمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) طی این مراسم و به طور رسمی آغاز بهره‌برداری از این مدارس را که تاکنون تعداد آنها به 560مدرسه رسیده است اعلام خواهند کرد.

این مدارس که با پیگیری و نظارت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در قالب تفاهمنامه با سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور احداث شده است، امروز به عنوان هدیه مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان مناطق محروم کشور، تحویل وزارت آموزش و پرورش خواهد شد. یادآور می‌شود ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با هدف شناسایی فرصت‌های بخش خصوصی به عنوان موتور توانمندسازی اقتصادی در مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور از طریق بنیاد برکت در راه‌اندازی طرح‌های عمرانی، زیربنایی اقتصادی، مدرسه‌سازی و تاسیس و توسعه پروژه‌های اقتصادی در بخش‌های کشاورزی و صنعتی نیز به گونه‌یی عمل می‌کند که این پروژه‌ها، تاثیر کلی بر توسعه اقتصادی مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور، افزایش فرصت‌های شغلی، توسعه کارآفرینی، فقرزدایی و جلوگیری از مهاجرت نیروهای محلی داشته باشند.


نیاز آژانس به کمک‌های مالی فرابودجه‌ای-

آنا | آمانو در پنجاه‌ونهمین نشست اعضای این نهاد در وین در اظهاراتی درباره ایران گفت: شورای حکام به من اجازه داده تا وظیفه راستی‌آزمایی و نظارت بر تعهدات هسته‌یی ایران براساس برنامه اقدام مشترک که بین1+۵ و ایران مورد موافقت قرار گرفته را برعهده بگیرم. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌یی افزود: باید به هزینه‌های کار نظارت و راستی‌آزمایی بر تعهدات مبتنی‌بر برجام پرداخته شود که این موضوع هم از راه بودجه متعارف و هم کمک‌های مالی فرابودجه‌یی در سال‌های آینده رفع خواهد شد.

تبلیغات گسترده، جمعیت اندک؛ احمدی‌نژاد نیامد-ایرنا| میتینگ سیاسی و انتخاباتی تندترین مخالفان دولت که قرار بود در قالب گرامیداشت یک شهید انجام شود با استقبال اندکی روبه‌رو شد. خبرنگارانی که در مراسم امامزاده علی‌اکبر(ع) چیذر بودند می‌گویند تعداد حاضران به 50 نفر نمی‌رسیده و شاید به همین دلیل محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور سابق از حضور در مراسم عذرخواست. عنوان مراسم بزرگداشت سالگرد «شهید احمدی روشن» بود و میزبان هم برخی از یاران نزدیک احمدی‌نژاد. غلامحسین الهام، مجتبی ثمره‌هاشمی و عبدالرضا داوری ازجمله آنها بودند.

دیدار مقامات انرژی اتمی ایران، چین و امریکا در وین- ایلنا| مقام‌‌های انرژی اتمی کشورهای چین، ایران و امریکا در حاشیه اجلاس کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به صورت سه‌جانبه دیدار و درخصوص موضوعات مرتبط با برجام مذاکره و تبادل نظر کردند. چگونگی تنظیم اسناد مرتبط با نحوه اجرای بازطراحی رآکتور آب سنگین اراک ازجمله موضوعات مطروحه در این نشست بود.

نتانیاهو از شکست خود درس بگیرد- ایسنا| روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مقاله‌یی نوشت که اکنون برای بنیامین نتانیاهو کاملا روشن است که باید از شکست در برابر توافق هسته‌یی ایران درس بگیرد چراکه با دست خالی نمی‌توان کسی را شکست داد. باید دید که آیا وی از این درس در مشکلات پیش‌رو استفاده می‌کند. در این مقاله‌ آمده است: اکنون می‌دانیم که باراک اوباما، رییس‌جمهور ایالات متحده به مسیر خود در توافق هسته‌یی ادامه خواهد داد اما زمانی که مذاکرات آغاز شد به سختی می‌شد نتیجه آن را پیش‌بینی کرد.

خط‌ونشان دیپلمات بحرینی برای ایران- فارس| احمدالساعاتی سفیر آکردیته بحرین در روسیه با تکرار ادعاهای کشورش در قبال سوریه، مدعی شد که «بشار اسد» رییس‌جمهور این کشور جایی در آینده سوریه ندارد. وی همچنین مدعی شد: منامه و کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس هرگز نخواهند پذیرفت که ایران ژاندارم منطقه باشد و سلاح از غرب و شرق به سویش گسیل شود. این کشورها با هرگونه راه‌حلی برای پرونده سوریه که به زیان آنها باشد، مخالفت خواهند کرد. وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش مدعی شد که کشورش از احتمال وجود بندهای سری در توافق هسته‌یی بین ایران و 1+5 نگران است و از همگرایی کشورهای غرب و شرق با ایران انتقاد کرد.

لزوم هوشیاری درقبال توطئه دشمنان- ایسنا| رییس قوه قضاییه خواستار توجه مسوولان و هوشیاری آنان در قبال توطئه‌های دشمنان به‌ویژه امریکا شد و گفت: تلاش امریکایی‌ها گشودن باب جدیدی برای نفوذ در کشور و به روی کار آوردن کسانی است که میانه‌یی با انقلاب ندارند و مردم و مسوولان باید در این زمینه هوشیار باشند.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی با تسلیت حادثه اخیر مکه گفت: امیدواریم از این پس شاهد کوتاهی مسوولان سعودی در قبال زائران خانه خدا نباشیم. در جلسه مسوولان عالی قضایی رییس سازمان بازرسی کل کشور گزارشی از اجلاس مبارزه با فساد که در کشور مالزی برگزار شد ارائه کرد.

وزیر خارجه بلغارستان به ایران می‌آید- مهر|

معاون وزیر خارجه بلغارستان در دیدار با تخت‌روانچی گفت: وزیر امور خارجه بلغارستان قصد دارد به‌زودی به ایران سفر کند؛ براین اساس، آماده روابط اقتصادی دو کشور بعد از وقفه هفت ساله هستیم.

«والنتین پوریازوف» معاون وزیر امور خارجه بلغارستان که در رأس هیاتی سیاسی به ایران سفر کرده است، با مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و امریکای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر