حوالی خبر

۱۳۹۴/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۶۷۳

رشد 64 درصدی ترانزیت ریلی

ایسنا| بندر شهید رجایی در ادامه عملکرد خود در طول ماه‌های گذشته در پنج ماهه ابتدایی امسال نیز روند گذشته خود را ادامه داد تا امید‌ها برای تبدیل شدن این بندر به عنوان هاب منطقه خلیج‌فارس افزایش یابد. طبق آمار ارائه شده ازسوی وزارت راه‌وشهرسازی در طول 5ماهه ابتدایی سال در بندر شهید رجایی حدود 2.2میلیون تن انواع محموله‌های تجاری از طریق ریل جابه‌جا شده‌اند که این رقم رشدی 64درصدی را نسبت به گذشته نشان می‌دهد.

این رقم که از مجموع کالاهای نفتی و غیرنفتی به دست آمده، نشان‌دهنده رشدی قابل توجه در این عرصه است که یکی از اهداف اصلی وزارت راه‌وشهرسازی درحوزه حمل‌ونقل ترکیبی را می‌سازد. طبق اعلام ابراهیم ایدنی مدیرکل بندر و دریانوردی استان هرمزگان در 5ماهه سال گذشته رقم ترانزیت ریلی در بندر رجایی حدود یک‌میلیون و357هزار تن کالا بوده که این افزایش نشان از بالا‌رفتن تقاضای صاحبان کالا برای استفاده از خطوط ریلی بوده است. دولت یازدهم در طول دوسال گذشته تلاش کرده با به وجود آوردن امکانات حمل‌ونقل ترکیبی بخش عمده‌یی از ترانزیت کالا در بنادر ایران را به وسیله ریل انجام دهد که به نظر می‌رسد با توجه به اهمیت بندر شهید رجایی و نقش آن در ترانزیت کالاهای داخلی این مساله در این بندر به خوبی پیگیری شده است.


اطفای حریق کشنده هواپیما

فارس| مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: یکی از ماشین‌‌های هندلینگ این فرودگاه دیشب شعله‌ور شد که واحد ایمنی‌ زمینی به سرعت آن را خاموش کرد. علی رستمی اظهار داشت: امروز عکسی در فضای مجازی منتشر شده است مبنی بر اینکه فرودگاه مهر‌آباد به آتش کشیده شده است که البته وقوع چنین اتفاقی کاملا تکذیب می‌شود. وی ضمن انتقاد از عملکرد برخی از افراد برای کارشکنی در رشد فرودگاه مهر‌آباد اظهار داشت: ساعت 20:30 روز یک‌شنبه یک دستگاه کشنده هواپیما متعلق به شرکت خدمات سامان در محل استقرار خود به دلیل نامعلوم شعله‌ور شد و بخشی از این دستگاه آتش گرفت. وی ادامه داد: پس از این اتفاق واحد ایمنی‌ زمینی فرودگاه مهرآباد به سرعت وارد عمل شد و این دستگاه را خاموش کرد. مدیرکل فرودگاه مهر‌آباد با بیان اینکه دستگاه مذکور در محل دپوی تجهیزات خدمات هندلینگ و کنار سرویس‌رود مستقر بود، اضافه کرد: درحال بررسی هستیم که به چه دلیل دستگاه مذکور آتش گرفته است. رستمی با بیان اینکه هیچ خللی درپروازهای فرودگاه مهرآباد رخ نداده است، اظهار داشت: متاسفانه عکاس این صحنه در راستای ‌ضعیف جلوه دادن فعالیت‌های انجام شده در فرودگاه، آتش گرفتن این دستگاه را از زاویه‌یی منعکس کرده است که نور نورافکن‌های پشت این صحنه، حجم بالای شعله‌ را نشان می‌دهد در صورتی که واقعیت چیز دیگری است. مدیرکل فرودگاه مهر‌آباد بیان کرد: امیدواریم مردم به اخباری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود با نگاه منطقی و دقیق‌تر توجه کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر