پرفروش‌ترین فیلم چینی‌ شناخته شد

۱۳۹۴/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۶۶۴

«شکار هیولا» فیلم فانتزی چینی با عبور از فروش «خشمگین۷» عنوان پرفروش‌ترین فیلم همه دوران چین در باکس آفیس را به خود اختصاص داد. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، این فیلم با فروش بیش از ۲میلیارد و ۴۲۶هزار یوان چین توانست از فیلم «خشمگین۷» هفتمین فیلم از مجموعه امریکایی «سریع و خشمگین» با فروش ۲میلیارد و ۴۲۶میلیون یوان عبور کند. با تبدیل این رقم به دلار امریکا مبلغ فروش این فیلم برابر با ۳۸۱میلیون دلار امریکا می‌شود، درحالی که «خشمگین۷» به رقم ۳۹۰میلیون دلار رسیده بود اما نکته قابل‌توجه تفاوت برابری نرخ یوان با دلار امریکاست که به‌دلیل کاهش ارزش یوان چین در برابر دلار صورت گرفته است.

درواقع فیلم «شکار هیولا» موجب شد تا این تابستان، بازار سینمای چین تنها دراختیار استودیوهای اصلی هالیوودی قرار نگیرد. درحالی که تا ماه ژوئن هالیوودی‌ها یک سال فوق‌العاده را در سرزمین اصلی چین تجربه کردند و با فیلم‌هایی مثل «سن آندریاس»، «دنیای ژوراسیک» به‌ویژه «سریع و خشمگین۷» چنان چینی‌ها را به سینماها کشاندند که پیش از آن سابقه نداشت، اما اکران این فیلم معادلات را تغییر داد.

«شکار هیولا» ساخته رامان هویی یکی از کارگردان‌هایی است که در ساخت «شرک» انیمیشن محبوب دریم وورکز هم نقش داشت. داستان این فیلم بر این تمرکز دارد که هیولاها هم مهربان هستند و جنبه‌یی انسانی دارند. این فیلم از ماه ژوئن اکران و بلافاصله با اقبال چینی‌ها روبه‌رو شد و در دو ماه به این جایگاه رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر