کودکان از کتاب فاصله گرفته‌اند

۱۳۹۴/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۶۶۱

چیزی که امروز والدین باید توجه زیادی به آن داشته باشند این‎است که باید کودکان را وادار به کتاب خواندن کنند زیرا در سال‌های اخیر شاهد بودیم که فاصله زیادی بین کودکان و کتاب به وجود آمده است.

ابوالفضل جلیلی کارگردان سینما با بیان این مطلب گفت: کودکان ما باید از کودکی با لغات و مفهوم آنها آشنا شوند تا در بزرگسالی بتوانند نامه بنویسند و بدانند از کلمات در چه زمانی باید استفاده کنند.

جلیلی افزود: البته نکته قابل تامل این است که حتی بزرگسال‌های ما نیز به دلیل مشغله‌های زیاد زندگی رغبتی به کتاب خواندن ندارند و در چنین شرایطی طبیعی است که در دست کودکان‌مان نیز کتاب نبینیم و آنها با کتاب غریبه باشند. بنابراین باید در این زمینه مسوولان تدابیر لازم را بیندیشند.

وی ادامه داد: به جرات می‌توانم بگویم که حس و حالی که ما در زمان کودکی داشتیم امروز دیگر در میان کودکان وجود ندارد و به نوعی شادی در کودکان رنگ باخته است.

این کارگردان سینما درباره تفاوت کودکان امروز با زمان گذشته گفت: همان‌طور که می‌دانید کودکان امروز با کودکان زمان ما خیلی متفاوت هستند حتی نوع صحبت‌هایشان هم فرق می‌کند.

وی ادامه داد: کودکی زمان ما با بازی‌های پرتحرکی که انرژی زیادی هم از ما می‌گرفت، سپری شد؛ اما امروز و به ویژه در سال‌های اخیر شاهد هستیم که کودکان بیشتر با بازی‌های مجازی سرگرم هستند. بنابراین با ترویج کالاهای فرهنگی از جمله کتاب‌های مناسب، بازی‌های رایانه‌یی متناسب با کودکان و نوجوانان و حتی نوشت‌افزارهای داخلی و معرفی آنها به خانواده‌ها می‌توان قسمتی از این مشکل را از میان برداشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر