پکن متعهد به تغییر

۱۳۹۴/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۶۵۸


مازیار معتمدی

نیویورک تایمز

روز یک‌شنبه بعد از اینکه قایق مهاجران سوری و افغان غرق شد، این مهاجران به سمت جزیره یونانی لسبوس شنا کردند.

ایالات متحده و ایران در تضاد و همگرایی - سربازان امریکایی که در منطقه انبر به نیروهای امنیتی عراقی مشاوره می‌دهند، پایگاه خود را با همیاران عجیبی سهیم هستند؛ نیروهای نظامی مورد حمایت ایران. هر دوی این نیروها در حال مبارزه با داعش هستند. اما در بغداد، تهران و واشنگتن هنوز در دو سوی مختلف خط قرار دارند. امریکا از دولت شیعه عراق می‌خواهد برای مقابله با داعش از اعضای اقلیت سنی بیشتری استفاده کند و ایران شیعه خواستار عکس آن است. این دوگانگی نشان‌دهنده پیچیدگی‌های رابطه بین ایالات‌متحده و ایران در کشورهایی ازجمله عراق است که در آن منافع این دو کشور با هم در تضاد و همگرایی هستند.

یکی از علایم کدهای جدید: اضطراب پزشکان- تامین‌کنندگان سلامت کشور حالا دستور دارند از سیستمی جدید از کدهای پزشکی برای توصیف بیماری‌ها و صدمات با جزییات بیشتر استفاده کنند. این کدها شامل بیماری‌های معمولی می‌شوند: آیا یک فرد دیابتی بیماری کلیه هم دارد؟ اما موارد عجیب‌تری هم هستند؛ آیا بیمار توسط یک کروکدیل له شده یا درون یک موتور جت مکیده شده یا خیر؟

این کدهای جدید که تعدادشان به بیش از 100هزار می‌رسد و از روز اول ماه اکتبر کاربردی خواهند شد، مزیت‌های بالقوه‌یی دارند چون از پزشکان می‌خواهند ارزیابی عمیق‌تری از بیمار کنند. اما این تغییر باعث به‌وجود آمدن موجی از اضطراب میان دکترها هم شده که می‌ترسند اگر از این کدها استفاده نکنند یا خوب آنها را به کار نگیرند، حقوق‌ یا وام‌های‌شان را دیرتر دریافت کنند. بعضی پزشکان و بیمارستان‌ها هم از همین حالا دارند برای خود اعتبار مالی خریداری می‌کنند چون می‌ترسند انتقال به سیستم جدید باعث به‌وجود آمدن مشکلات نقدینگی شود.


وال استریت ژورنال

چین بخش دولتی‌اش را بازسازی می‌کند- شی جین‌پینگ رییس‌جمهور چین درست پیش از بازدیدش از ایالات‌متحده نقشه‌یی برای بازسازی کامل کمپانی‌های دولتی متورم این کشور را اجرایی کرد تا نشان دهد حتی درحالی که اقتصاد رو به کند شدن پیش می‌رود، پکن متعهد به تغییر است. با این حال نقشه‌یی که روز یک‌شنبه منتشر شد نشانگر اصلاحاتی کم برای نسخه کاپیتالیسم دولتی چین است. این برنامه می‌خواهد با اضافه کردن سرمایه‌گذاران خصوصی به کمپانی‌های دولتی، سود آنها را افزایش دهد همچنین قصد دارد رقابت خارج از کشور کمپانی‌های دولتی را با بزرگ‌تر کردن آنها بهتر کند که البته این کار ممکن است باعث به‌وجود آمدن عملکرد ضعیف‌تر و درنتیجه جلوگیری از رشد کمپانی‌های خصوصی شود.

نمایش متحرک تک‌نفره دونالد ترامپ - دونالد ترامپ در پنت‌هاوسش در برج ترامپ موهایش را سشوار کشید و به سمت جت شخصی بویینگ757 خود رفت که از وقتی او به نامزد ارشد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری بدل شده «ترامپ فورس وان» نام گرفته است. او در اتاق‌نشیمن هواپیمایش نشست و تنها کارش را انجام داد و موقع پیاده شدن هم تنها به سمت جمعیتی رفت که از او امضا می‌خواستند. تمام اینها با قانونی که کارمندان او روی یک تخته سفید در مرکز کمپین او نصب کرده‌اند جور در می‌آید: «بگذارید ترامپ، ترامپ باشد.» این میلیاردر 69ساله با تنها جلو رفتن به صدر میدان جمهوری‌خواهان رسیده؛ یک مرد و هواپیمایش که با نیروی توجه رسانه‌یی و بدون بسیاری از خصوصیات کمپین‌های امروزی به سمت جلو حرکت می‌کند. اما حالا که حواس‌پرتی‌های تابستان تمام شده و رای‌دهندگان همه‌چیز را دقیق‌تر بررسی خواهند کرد، تلاش‌های ترامپ به نقطه انحنا رسیده که او باید تصمیم بگیرد می‌خواهد در فرم همین نمایش یک نفره به کار خود ادامه دهد یا تغییری ایجاد کند.


واشنگتن پست

بعد از ابتلا به سرطان، هوگان یک «ندا»ی جدید پیدا کرد- تقریبا به محض اینکه لری هوگان فرماندار ایالت مریلند میکروفن را در کنفرانس خبری گرفت و اعلام کرد که سرطان دارد، نامه‌ها سرازیر شدند. زنی از بالتیمور که با سرطان سینه درجه4 مبارزه می‌کرد یادداشتی نوشته بود. زنی دیگر هم بود که در 62سالگی متوجه شده بود همان سرطانی را دارد که هوگان الان به آن مبتلاست. این زن که حالا 84ساله است برای او نوشته بود: «امیدوارم سالم باشید و بدانید که من برای‌تان بهترین آرزوها را دارم.» این نامه‌ها و هزاران نامه مشابه دیگر، آقای فرماندار را به سمتی راند که او آن را «ندا»ی جدیدش می‌خواند. حالا او مردم را به خانه ایالتی خود دعوت می‌کند، خیریه‌یی با هش‌تگ #HoganStrong درست کرده و تا به حال 35هزار دلار هم جمع‌آوری کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر