اوباما از ترس چینی‌ها هتل خود را عوض کرد

۱۳۹۴/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۶۵۳

رییس‌جمهور امریکا که قرار است برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک برود، به دلیل هراس از شنود از سوی چینی‌‌ها، هتل خود را تغییر داد.

به گزارش شبکه پرس تی وی، اوباما و هیات همراه او که برای شرکت در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک می‌روند به دلیل ترس از شنود، در هتل چینی «والدورف آستوریا» نیویورک اقامت نمی‌کنند.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید این خبر را تایید کرد و گفت: باراک اوباما، رییس‌جمهور امریکا و دیگر اعضای هیات این کشور در هتل «پالاس» نیویورک اقامت خواهند کرد.

هتل والدورف آستوریا که متعلق به شرکت سهامی هتلداری هیلتون بود و سال گذشته به یک شرکت خوشه‌یی (کنگلومرا) چینی فروخته شد، موجب افزایش نگرانی‌های امنیتی و جاسوسی مقام‌های امریکایی شده است.

به همین دلیل، اوباما و تیم مشاوران او برخلاف سنت همیشگی این‌بار در هتل پالاس نیویورک اقامت خواهند کرد. جاش ارنست گفت: زمانی که رییس‌جمهور امریکا قرار است در خارج از کاخ سفید اقامت کند، ملاحظات زیادی در نظر گرفته می‌شود که یکی از آنها مسائل «امنیتی» است. واشنگتن 4سال است که دولت چین و ارتش این کشور را به حملات سایبری علیه امریکا از جمله تلاش برای سرقت اطلاعات سازمان‌های دولتی این کشور متهم می‌کند.

اوباما روز جمعه در سخنرانی خود درباره این موضوع خطاب به ارتش امریکا گفت که کاخ سفید صراحتا به چین اعلام کرده که آنها در «اقدامات خاصی» دست دارند و امریکا می‌داند «سرچشمه این اقدامات از چین است.»

بر اساس گزارش‌ها، دولت امریکا در واکنش به حملات سایبری چین در حال بررسی اعمال تحریم‌هایی علیه سهام و شرکت‌های چین است.

انتظار می‌رود موضوع امنیت سایبری یکی از موضوع‌های مهم دیدار ماه جاری روسای جمهور امریکا و چین در واشنگتن باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر