سوءاستفاده از برند اتاق بازرگانی در جذب هیات‌های تجاری

۱۳۹۴/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۶۴۳

علی‌اکبر فرازی معاون امور بین‌الملل اتاق ایران گفت: عده‌یی با سوءاستفاده از نام، لوگو و اعتبار اتاق بازرگانی ایران سعی درجذب هیات‌های تجاری و برگزارکردن نشست‌های دیدار مشترک بین هیات‌های خارجی با تجار ایرانی با اخذ مبالغ چند میلیونی کرده‌اند.

فرازی در دیدار با دبیران کل و اعضای هیات‌رییسه اتاق‌های مشترک با بیان اینکه چند مورد از اینگونه اقدام‌ها از طریق امور حقوقی اتاق ایران مورد پیگرد قانونی قرار گرفته است، تصریح کرد: حساسیت برسر این دست موضوعات در آینده بیشتر از گذشته خواهد بود. وی با تاکید بر توسعه مناسبات اقتصادی در دوران پس ازتحریم افزود: سعی کردیم اعتمادی را که در گذشته خدشه‌دار شده بود، برطرف و فضای همکاری با اتاق‌های مشترک را بیش از گذشته کنیم.

فرازی شرایط ایجاد شده بعد از توافق هسته‌یی ایران با غرب را بهترین زمان برای اجرایی کردن راهکارهای توسعه مناسبات اقتصادی و هم‌افزایی قابلیت‌ها و امکانات اتاق‌های مشترک و اتاق بازرگانی ایران دانست و افزود: بر این باورم که دیگر به دوران گذشته باز نخواهیم گشت و اتفاق‌های دوران جدید ما را به سوی آینده روشن سوق می‌دهد.

در ادامه این نشست برخی از اعضای هیات‌رییسه و دبیران کل اتاق‌های مشترک به بیان مشکلات و همچنین نقاط قوت و ضعف ارتباط با ایران اشاره کردند که در این میان مسعود دانشمند رییس اتاق مشترک ایران و امارات اعتبار بالای برخی تجار ایرانی درکشورهای خلیج‌فارس را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: طی دوسال اخیر شاهد انتقال پیام‌های مهم دولتی و دیپلماتیک از طریق تجار خوشنام و با تجربه بودیم که این نشان از ارزش ارتباط اقتصادی با کشورهای همسایه دارد. دانشمند ارتباط بیشتر امور بین‌الملل اتاق ایران با اتاق‌های مشترک و مطلع شدن از اهداف اقتصادی دولت و وزارت امورخارجه از این طریق را خواستار شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر