پتروشیمی جهان

۱۳۹۴/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۶۲۳

معرفی 6 گرید جدید پلی‌اتیلن در روسیه

نیپنا شرکت پتروشیمی سیبور روسیه از آغاز تولید 6 گرید جدید پلی‌اتیلن سبک خطی خبر داد. به گزارش پایگاه اینترنتی europeanplasticsnews، شرکت پتروشیمی سیبور روسیه از آغاز تولید 6 گرید جدید پلی‌اتیلن سبک خطی (LDPE) خبر داد. محصولات جدید طیف وسیعی از کاربردها را شامل می‌شوند. از جمله می‌توان به فیلم‌های دارای کاربرد عمومی و اختصاصی و کابردهای چندلایه ترکیبی مانند پوشش‌های گلخانه‌یی، حفاظتی، جمع شدنی (shrinkable) و فیلم‌های بسته‌بندی مواد غذایی اشاره کرد. این شرکت مدعی است پلی‌اتیلن‌های گرید B153 و 158‌B سیبور، مقاومت بیشتری در برابر پیرشدگی اکسیدی حرارتی دارند و می‌توانند در تولید پوشش‌های گلخانه‌یی کشاورزی یا کاربردهای چندلایه متنوع، مورد استفاده قرار گیرند. از طرفی گریدهای153‌BZ و158‌BZ حاوی افزودنی ویژه‌یی هستند که فرآوری مواد را با فناوری‌های نوین و تجهیزات پیشرفته امکان‌پذیر می‌سازد. این گریدها برای تولید انواع مختلف فیلم‌ها با سرعت بالا و عدم نیاز به افزودنی‌های اضافی مناسب است. همچنین گریدهای153‌BEF و158 BEF، علاوه بر مقاومت در برابر پیرشدگی اکسیدی حرارتی، حاوی افزودنی‌های ویژه‌یی هستند که ضمن بهبود خواص لغزشی، از قفل شدن لایه‌های مجزای فیلم در یک رول جلوگیری می‌کنند. این دسته از فیلم‌ها در تولید انواع کیسه‌های پلاستیکی مانند ساک‌های دستی و سایر محصولاتی که نیاز به جدایش آسان لایه‌های فیلم وجود دارد، استفاده می‌شوند. سرگئی کمیشان، مدیرعامل گروه محصولات پلیمری پایه شرکت سیبور اظهار کرد: نیاز مشتریان، عاملی است که ما را به توسعه طیف گریدهای پلی‌اتیلن خود ترغیب کرده است. فرآورندگان در داخل و خارج از روسیه، همواره در انتظار معرفی مواد نوین و دارای فناوری پیشرفته، از سوی تولیدکنندگان پلیمر هستند.

راه‌اندازی کارخانه پلی‌اتیلن در چک

پتروتحلیل شرکت نفتی «یونی پترول» واقع در جمهوری چک در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی کارخانه پلی‌اتیلن در اواسط سال ۲۰۱۸ است. این کارخانه قرار است ۲۷۰ هزار تن پلی‌اتیلن در سال تولید کند و همچنین قرار است به جای دو خط پلی‌اتیلن سنگین کوچک در این شرکت، خطی با ظرفیت تولید ۱۲۰هزارتن پلی‌اتیلن سنگین جایگزین شود. در همین حال بر اساس انعکاس مطبوعاتی منتشر شده در وب‌سایت شرکت فرنس تکنیپ، شرکت نفتی یونی پترول برنده جایزه مهندسی طراحی و اجرای قرارداد احداث کارخانه تولید پلی‌اتیلن در جمهوری چک شده است. این شرکت در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد و هم‌اکنون اکثریت سهام آن در اختیار شرکت لهستانی «پی‌کی‌ان اورلن» قرار دارد. تمرکز اصلی شرکت یونی پترول، در بخش پایین‌دستی صنعت نفت بوده و در زمینه پالایش بنزین و تولید محصولات پتروشیمی فعالیت می‌کند.

دورخیز بلاروس برای کسب بازار پلی‌آمید

بلاروس ظرفیت تولید پلی‌آمید خود را افزایش می‌دهد. به گزارش پایگاه اینترنتی europeanplasticsne، شرکت تولیدکننده پلیمر PTC Khimvolokno بلاروس، از تکمیل پروژه احداث یک مجتمع جدید تولید پلی‌آمید 6 در شهر گرودنو بلاروس خبر داد. این واحد با ظرفیت تولید 35هزار تن در سال، در مجموعه پتروشیمی این شرکت در غرب بلاروس و در مجاورت مرز لهستان و لیتوانی قرار دارد. مقامات شرکت PTC Khimvolokno اعلام کردند: مجتمع مذکور که به تازگی راه‌اندازی شده، از زمان آغاز به کار تاکنون نزدیک به 7هزار تن گرانول پلی‌آمید 6تولید کرده است. شرکت PTC Khimvolokno، که یکی از زیرمجموعه‌های گروه صنایع شیمیایی ﮔﺮودﻧﻮ آزوت به شمار می‌رود؛ قصد دارد در آینده‌یی نزدیک، این واحد جدید را که تاکنون چند بار تحت عملیات ارتقا و اصلاح قرار گرفته است؛ به حداکثر ظرفیت تولید برساند. واحد تولید پلی‌آمید 6 این شرکت، از کاپرولاکتوم (caprolactam) تولیدی توسط گروه گرودنو آزوت بهره خواهد برد. کاپرولاکتوم یک خوراک اولیه برای تولید پلی‌آمید محسوب می‌شود. ظرفیت تولید کاپرولاکتوم این گروه به 140هزار تن در سال می‌رسد که در حال حاضر تقریبا نیمی از آن (معادل 60 هزار تن در سال) به صادرات اختصاص می‌یابد.

شرکت PTC Khimvolokno پیش‌تر و در سال 2013 یک مجتمع تولید پلی‌آمید 6 با ظرفیت تولید 91هزار تن در سال، راه‌اندازی کرده بود. دو سال پیش، بیشتر پلت‌های تولیدشده توسط واحد پلیمریزاسیون، برای تولید الیاف فرش و نخ لاستیک (Tyre Cord)، در کارخانه ریسندگی مجاور این مجتمع فرآوری می‌شد. همچنین باقیمانده پلت‌های تولیدی، برای تولید پلاستیک‌های مهندسی و کاربردهای متنوع دیگر در بازار جهانی به مصرف می‌رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر