سر خط انرژی

۱۳۹۴/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۶۱۷

شانا پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس‌جنوبی با هدف دستیابی به ضریب اطمینان ١٠٠درصدی، دسترس‌پذیری و حفظ تولید در طول سال اقدام به حذف تعمیرات اساسی سال ٩٤ کرد. محسن عطارزاده رییس بهره‌برداری پالایشگاه سوم مجتمع پارس جنوبی روز دوشنبه ٢٣شهریورماه اظهار کرد: این پالایشگاه برنامه تعمیرات اساسی خود را براساس حفظ ضریب دسترس‌پذیری ٩٧درصدی سال گذشته ابتدا در بازه ١٧روزه برنامه‌ریزی کرده بود.


پاون شانا: حجم سوخت‌رسانی دریایی به کشتی‌ها (بانکرینگ) در دو سال متوالی ٩٢ و ٩٣ به بیش از ٧,٢میلیارد لیتر و به ارزش بیش از ١١هزار میلیارد تومان رسید. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: در این بازه زمانی 7میلیارد و ٢١٩میلیون و ٩٠٠هزار لیتر نفت کوره و گازوییل در قالب عملیات بانکرینگ توزیع شده که ٦میلیارد و ٨٩٤میلیون و ٦٠٠هزار لیتر آن نفت کوره بوده است. سیدناصر سجادی، حجم گازوییل بانکرینگ شده در 2سال یادشده را ٣١٦میلیون و ٣٠٠هزار لیتر اعلام کرد.


مهر یک مقام مسوول در وزارت نیرو با تشریح اقدامات جدید در راستای نجات‌بخشی ذخایر آب زیرزمینی کشور، گفت: ۲۰۰ تا ۳۰۰هزار چاه غیرمجاز برداشت آب در دشت‌ها حفر شده است. جواد میبدی با بیان اینکه هدف طرح تعادل‌بخشی برای برون‌رفت منابع آبی از چالش‌های موجود است، گفت: در اجرای این طرح ۱۵پروژه در دست اجرا داریم که براساس مصوبه شورای عالی آب وزارت نیرو موظف شده به اتفاق وزارت کشاورزی این پروژه‌ها را اجرایی کند تا تعادل‌بخشی بین منابع آب زیرزمینی ایجاد شود.


ایسنا رییس فدراسیون صادرکنندگان انرژی و صنایع وابسته معتقد است برای واقعی شدن قیمت آب و برق، سالانه باید حداقل 5درصد بیشتر از نرخ تورم، قیمت‌ آب و برق افزایش یابد. محمد پارسا گفت: درخصوص افزایش قیمت آب و برق، مجلس شورای اسلامی پیش از این برنامه‌یی را به تصویب رسانده بود تا قیمت‌ها در یک برنامه 3ساله به سمت واقعی شدن حرکت کند اما به دلیل مواجه شدن با تحریم‌های اقتصادی و همچنین افزایش نرخ تورم، متوقف ماند.


ایلنا مدیر عملیات شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: این شرکت سفارش ساخت 6فروند شناور عملیاتی را به سازندگان داخلی ارائه کرده است. روابط‌عمومی شرکت پایانه‌های نفتی ایران روز دوشنبه به نقل از محمدکاظم نیکنام افزود: سفارش ساخت شناورهای دریایی با هدف حمایت از ساخت داخل و در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است و صنایع دریایی کشور نیز از توانمندی خوبی در این زمینه برخوردارند. وی اضافه کرد: سفارش خرید شناورهای عملیاتی از سازندگان داخلی علاوه‌بر حمایت از ساخت داخل از خروج مقدار زیادی ارز از کشور جلوگیری خواهد کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر