ما می‌توانیم...

۱۳۹۳/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۸۵۰

سارا میرسلطانی از زمانی که یادم می‌آید این جمله را شنیده‌ام که ایرانی‌ها نمی‌توانند کار گروهی کنند. اینکه ایرانی‌ها دوست دارند هر کاری را به تنهایی انجام دهند و فقط خودشان مطرح شوند. اینکه ما آدم‌هایی هستیم که نمی‌توانیم قواعد و مقررات کار گروهی را بپذیریم، پس محکوم به شکست هستیم و باید به همان فردگرایی قناعت کنیم. یادم می‌آید روزنامه‌دیواری‌های مدرسه را که می‌خواستیم درست کنیم، دلمان می‌خواست تنهایی کار کنیم و خیلی نمونه‌های دیگر که برای هرکدام دلیل خود را داشتیم.


کار گروهی جواب می‌دهد

اما چندسالی است که ورق برگشته است. خیلی از بچه‌های دیروز و امروز یاد گرفته‌اند که قدرت گروه با تمام مشکلاتی که می‌تواند داشته باشد، بسیار بیشتر از فرد بودن است. حالا به این نتیجه رسیده‌ایم که کارهای گروهی هم جواب می‌دهد.

امروز تیم والیبال کشورمان در دنیا خبرساز می‌شود و فردا از یک دستاورد جدید علمی که حاصل کار گروهی بوده، رونمایی می‌شود. جدا از والیبالیست‌ها که سرآمد شده‌اند، تیم‌های بسکتبال و هندبال هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و در رقابت‌های جهانی خوب عمل کرده‌اند. فوتسال هم که از سال‌های دور خوب

کار می‌کرد.

هیچ چیز اتفاقی نبود

وقتی والیبالیست‌های ایرانی موفق شدند به لیگ جهانی راه پیدا کنند خیلی‌ها فکر می‌کردند همه‌چیز اتفاقی به دست آمده است اما تداوم موفقیت‌ها و حضور دوباره در این لیگ همه‌چیز را به همه ثابت کرد و حالا هم بازی‌های درخشان در رقابت‌های جام‌جهانی لهستان دلیل محکمی شد که بدانیم کار گروهی جواب داده است و می‌توان در سایر رشته‌های تیمی هم درخشید.

از والیبال و ورزش که بگذریم در سایر عرصه‌ها نیز کار گروهی آثار مثبت زیادی داشته است. در کارهای علمی- تحقیقاتی موفقیت‌های زیادی به‌دست آمده که بیشتر آنها حاصل کار گروهی بوده است. البته هنوز هم در این زمینه خلأهایی وجود دارد اما اینکه برچسب بزنیم که نمی‌شود یا نمی‌توانیم، به خودمان ظلم کرده‌ایم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر